• Moulin

Moulin är fru! Låååångt!

Jagular: Jag misstänkte att hon är lite virrig mot de flesta. Men det blev som sagt väldigt bra för oss i slutändan, hoppas det blir det för er också! Vilken mat har ni valt?

Anna-Karin Drugge som jobbar på Sandro tog korten. Hon var jättebra och gullig när hon fotade och hjälpte oss med poser och sådär. Foton på dukningen kommer så småningom hoppas jag. Vi hade ingen kamera själv med bad gästerna fota som sjutton och ge bilderna till oss, så det kommer säkert.

• Moulin

Sandgren: Tack! Nej, vi fotade allting utanför kyrkan i Strömbäck. Det är ju jättefina omgivningar där, vi hade kunnat fota på många fler ställen än det blev tror jag. Men vi är minst sagt nöjda med hur det blev ändå!

• Moulin

Olala: Tack så mycket! Nej, den är inte en Pronovias, jag har låtit sy upp den själv. Men jag diggar verkligen Pronovias och Rembo, och klänningen påminner väl lite om deras modeller så det var inte en så tokig gissning!

• Moulin

Sommaren: Svårt att få den? Nej det var det inte. E-bay är bra till så mycket... Nej, men det var inga problem. Det var svärmor som gjorde våra tårtor och hon gjorde ett "hål" i mitten som den stod i eftersom den var så lång.

Med tyllen gjorde vi precis som du gjorde (två lager i olika bredder). Vi hade en knallrosa färg, men på borden blev den fin och ljusrosa. Jag gick på Ohlssons och prövade mot ett vitt tyg innan jag köpte. Det är ju fördelen med att köpa i butiker och inte på E-bay.

Bara för dig har jag nu lagt upp de första två bilderna på dukningen. Tyvärr är de tagna för långt borta och gör den därmed inte rättvisa, tycker jag. Man ser ju inte hälften av det som låg på borden!

idaocholov.spaces.msn.com/PersonalSpace.aspx

• Moulin

Sommaren: Tack! Men jag tycker att det inte ser lika fint ut som jag minns det... Men så är det väl med allt på bröllopsdagen! Jag minns inte vad vi betalade för tyllen, men det var rea på alla tyger när jag köpte. Tror att priset på den tyll vi köpte i alla fall gick på 20-25 kr metern i vanliga fall. Och jag tror att jag fick ut fyra löpare på bredden. Ett tips om ni ska klippa - vik först och klipp i vecket istället för att klippa fritt! Det gjorde vi till en början och det blev förstås inte alls lika bra. Det gäller väl att tänka efter före. Däremot syns det typ inte om man har klippt lite snett när all dukning är på. Visst hade du vinrött som tema? Annars skulle du kunna få köpa mina löpare. Vaserna är från Ikea och heter Böna. Några av dem är också till salu om du är intresserad!

• Moulin

Nu har du ett långt och förvirrat mail i din mailbox!

• Moulin

Maj-07: Åh vilken rolig idé! Jag hjälper gärna med alla idéer jag kan komma på. Men hur hade ni tänkt göra tidningen isf? För det första, är det hemmabygge eller kommer ni använda mer "profesionella" program och verktyg? Och vilket stuk hade ni tänkt ha? Satsa kanske då på antingen samma typ som Cosmopolitan/Café med glättiga sidor och en del reportage och så, eller på Se&Hör stuket med många bilder och korta, lättlästa bilder. Ska ni förmedla glam är kanske morgontidningsformatet, som vi hade, inte rätt väg att gå, tycker jag. Ni skulle ju kunna ha typ "Så lägger du Kylie Minouges bröllopsmake" och bilder om hur du gjort din makeup som det brukar vara i typ Cosmo. Gör modereportage och lägg ut era kläder och assecoarer sådär snitsigt som de gör i sina reportage. Vi hade också en save the date som var som en förstasida av tidningen med en rubrik typ "Nu visar de sin kärlek öppet - Det länskända paret gifter sig" á la Hänt extra. Vi hade också en bild på oss själva med en smal svart ruta över ögonen. Så kan ni ju göra också.

• Moulin

Men det vi hade i tidningen lite allt möjligt som hade med bröllopet att göra. Vi hade en ledarsida, en "Folkets röst", två nyhetsuppslag, annonser som egentligen var tack till de som hjälpt oss med smink, hår, tårtor, foto, musik m.m. På mittuppslaget hade vi våra gästpresentationer ("Vi har hela listan - Här är gästerna på O & I:s bröllop), tv-program, familjesida, Hela livet med bilder från vår uppväxt, Sporten (vi gifte oss samma dag som det var Sverige - Trinidad Tobago i VM och hejar på varsitt hockeylag som är bittra fiender), Nöje (om de som uppträdde på festen och i kyrkan och vår DJ, en artikel om Rolling Stones som ställde in spelningen som skulle varit samma dag och den "egentliga" anledningen till att de ställde in), krönikor, sånger och annat smått och gott. Hoppas att något av det kan vara till hjälp!

• Moulin

lolabe: Jag vet vad du menar... Man storknar ju ibland när man ser så långa inlägg och orkar inte läsa dem för fem öre. Men när man väl sitter där själv är det svårt att låta bli att brodera ut. Jag är hedrad att jag var först iaf! Tack för gratulationerna, lolabe och Gnurfan. Länk till bilder finns i tråden (om ni inte sett dem). Tycker själv att det är roligare att se andras kort än att läsa inlägg i min storlek.

Maj: Återkom gärna, jag kan gärna spåna mer!

• Moulin

utvandraren: Åh, tack! Klänningen var uppsydd enligt mina strikta önskemål.

• Moulin

Utvandraren: Tack igen! En lokal sömmerska här i trakten sydde den. Hon är jätteduktig och har både jobbat och utbildat sig till sömmerska, men jobbar inte med det nu utan har det lite vid sidan om, nästan som en hobby, som jag förstår det.

• Moulin

Fru Frö: Tack så mycket! Örhängena fick jag i panik låna av min kompis som sminkade mig på förmiddagen eftersom jag kom på att jag inte hade "något lånat". Jag hade tänkt ha ett par liknande örhängen, men som var mindre. Men jag vet faktiskt inte var hon har köpt dem.

Svar på tråden Moulin är fru! Låååångt!