• meb

Missöden på bröllop

Alla verkar ha fantastiska bröllop vilket är roligt. Jag och en kompis funderade dock på att det är ju jättemycket saker som kan hända. Att man vaknar med magsjuka, dödsfall i släkten, att klänningen blir förstörd vid fotograferingen.... Detta är en tråd för alla som vill dela med sig av oväntade händelser som inträffat på bröllop och hur det gick. Kanske kan den stilla nerverna på oss som inte ännu gift sig. För vet man att ibland går det fel men det kan bli bra i slutändan ändå så tror jag man släpper kontrollen lite.

• Svar på tråden Missöden på bröllop
  • meb

Lycka till med tredje försöket! Puffar lite för fler berättelser.

• meb

Ha ha, tur att man kan skratta åt vissa saker i efterhand... Jag var på ett bröllop där cateringen anlände till lokalen efter det att brudpar och gäster kommit dit. Så allt blev 1,5 timme försenat. Brudparet var lite nervösa över detta men allt ordnar sig. Värre saker kan definitivt hända. Mer!!!

• meb

oops, den om huset och kläder och mat som flöt iväg får mig att inse att det mesta går att fixa. Verkar inte vara någon som fått magsjuka heller..., eller?

• meb

Puffar lite för fler missöden.

• meb

Oj Felia! Men brudgummen fick aldrig veta detta då eller?

För flera år sedan var jag med min dåvarande pojkvän på hans bästa väns bröllop. Två veckor före bröllopet träffade jag brudgummen ute och han la in en rejäl stöt på mig och sa att han tänkte på mig jättemycket och bla bla bla. Vid ett par tillfällen under årens lopp har han ringt till mig på fyllan och låtsats att han trott att min pojkvän var hos mig och att det var honom han sökte. Den kvällen kom det fram att det var för att han tänkt på mig och hej och hå. Även om jag tänkte att det var nervositet inför bröllopet bakom en del av det han sa så vet jag att han alltid haft ett gott öga till mig och det kändes olustigt att gå på bröllopet. När han stod i kyrkan och bruden kom in så tittade han på henne och sedan på mig och sedan på henne igen. Det var inte inbillning från min sida. De lever dock lyckliga än idag och han verkar nöjd.

Svar på tråden Missöden på bröllop