Missöden på bröllop
Gifte mig för 2 veckor sen - underbart!
Pappa skulle gå in med mig i kyrkan och vi åkte tillsammans lite efter de andra från herrgården till kyrkan. Tog ett glas vin för att lugna nerverna medan jag väntade. Pappa var så söt och gjorde extra mycket plats i baksätet för mig och min vackra champagne-färgade klänning och lade ut en duk att sitta på aå att inte minsta smuts skulle komma på klänningen.
(O)turligt nog hade mamma lämnat sin brunskimmrande hudkräm i baksätet i en påse. Toppen - jag hade glömt att smörja in de nakna armarna och ville få lite extra skimmer!
Satt där bak i bilen, öppnade tuben och ut flög en stor blaffa röd-brun kräm och landade mitt i knät! SHIT! Pappa blev väldigt nervös i framsätet men vid det laget var jag så uppskruvad så någon slags mekanism tog över och jag blev helt cool (inga hysteriska tårar!)och började systematiskt att rengöra klänningen, 3 min från kyrkan, med lite toapapper pappa skickade från framsätet....
Resultatet blev helt ok och hela cermonin höll jag min vackra brudbukett framför den ljusare fläcken mitt fram!
Sen var det lite annat som inte gick helt enligt planerna heller men dagen var fantastisk - ett minne för livet!