• Rystall

Missöden på bröllop

Vårat bröllop var superlyckat! Den hade dock några små fadäser men det gjorde bara att den blev mer minnesvärd

- Vi hade ett antal flaskor Champagne med oss till kyrkan som vi efter vigseln skulle ha till bla fotograferingen. När vi tog taxi från oss till kyrkan la chaffören in dom där bak i bilen. Väl framme hoppade vi ur bilen och den körde därifrån med våra flaskor. Men vi fick tag på en telefon och ringde taxibolaget som lokaliserade chaffören som kom tillbaka till kyrkan.
    - prästen hälsade innan vigseln på min tärna och makens två bestman. Den ena av dem heter Mårten och när vigseln börjar så sa prästen: Vi har samlats här idag för att viga Jimmy Mårtensson och .... Så hette inte min man alls i efternamn. Men prästen kom på missödet och rättade sig själv.
    - Vid ringväxlingen gav prästen oss våra välsignade ringar och vände sig där efter till kantorn och sa att hon nu skulle sjunga. Där stod vi som fåntrattar med varsin ring i handen och väntade på att få sätta dom på varandra. Precis innan kantorn började sjunga såg prästen vår frågande min och vi fick göra ringväxlingen.
    - Prästen glömde även bort kyssen men det gick fint att ta den på trappan efteråt.

Som sagt det var bara små fadäser och vi försöker nu få samma präst vid dopet av vår son.

• Rystall

Amazonas: JAg spilde vin på klänningen men det är ju faktiskt inte hela världen. Det gick att torka bort och huvudsaken är att man är gift.

Svar på tråden Missöden på bröllop