• brun ögd

Missöden på bröllop

Jag kan nog bara komma på några små saker men som egentligen inte spelar någon roll

Dagen innan ska vi hämta ut dukarna och servetterna vi hyrt från ett tvätteri, först har vi fel adress vilket vi märker när vi sitter i bilen, men hittar ganska snabbt den rätta tack vare några taxi chaufförer. När vi väl kommer fram har vi fått 11 dukar men bara 7st servetter (ska vara 70)
    Lagret låg några mil bort så det tog bara någon timme innan problemet var åtgärdat.

Sen ringer bageriet, dagen innan, och säger att det har blivit fel på leveransen av glasyr. Vi får helt enkelt ta en tårta med marsipan (vilket vi hade sett en bild på och tyckte var tråkig)
    Men det ordnade sig för På bröllopsdagen kommer iaf en jätte fin tårta in, och såg inte alls ut som vi hade trott. Den var till och med bättre än den första vi beställt.

Sen under bröllopsdagen ska jag och min nyblivna man börja ta mat från buffebordet och min make råkar stänka upp någon röd tomatsås av något slag på min klänning. Som tur var var det väldigt små fläckar och det rann bara nerför paljetterna vilket gav dem en guldig ton. Det var bara några få som märkte...Och utan fläckar har man inte haft ett ordentligt kul bröllop!

Svar på tråden Missöden på bröllop