• Victory

Missöden på bröllop

De enda små missödena vi råkade ut för var nog dessa:
    - Vår tidsplanering sprack lite så vi hann inte fotografera riktigt allt vi hade tänkt. Men det blev ändå tre timmar och jättemånga bra bilder!
    - En halvtimme innan vigseln upptäcker vi att brudgummens blomma i corsagen fallit bort. Som tur var hade vi en i reserv som vi knöt fast med sytråd!
    - Innan vigseln var vi på hotellrummet som ligger rakt över gatan från kyrkan. Vi höll koll på klockan på väggen tills vi upptäcker att den stannat på kvart i tre! Snabbt hitta en fungerande klocka som då var fem minuter i!!! Men vi hann till vigseln.
    - Organisten hade bara tränat på in- och utmarscherna några dagar och det lät väl sådär...
    - Min man hade bränt CD-skivor med musik till festen. Tyvärr blev det något fel på spelaren så den spelade inte alla låtar eller så spelades de i en annan ordning än tänkt. Hur som helst så tror jag inte att gästerna märkte det men min man blev så ledsen för han hade ju kämpat så mycket för att få till det bra. Kankse bidrog detta till min känsla av att festen kom av sig litegrann i förtid.

Nu tycks det kanske som om det var massor som gick fel. Men känslan är tvärtemot att allting blev så himla lyckat, dessa småsaker är ju inget man hakar upp sig på. I övrigt blev allt lika bra, eller t.o.m. bättre än vi någonsin kunnat drömma om! Så blivande brudar: var inte rädd för detaljer som falerar, det är helheten som räknas! Och hanterar man missödena med ett leende kan de istället bli roliga minnen!

• Victory

Jag har hört om ett bröllop i sommar med 80-talet gäster där bruden blev magsjuk på bröllopsdagen. De genomförde vigseln med brudparet _sittande_ framför altaret med en hink vid bruden. De skippade inmarsch och psalmer, hela vigseln var över på 13 minuter! Sedan orkade bruden inte ens vara med på sin egen bröllopsmiddag! Snacka om mardröm! Jag lider sååå med henne!

Svar på tråden Missöden på bröllop