Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Mens bekymmer...hjälp!

Hmmm, jag fick rådet av min gyn och bm att äta två eller tre kartor på rad för att slippa ha mens så ofta... Å det var alltså på deras inrådan, så att välja att ha den några dagar tidigare lär nog knappast vara några problem...

Skillnad om man äter piller som har olika hormonsammansättning varje vecka... Men äter du yasmin så vet kroppen inte om du är inne på dag ett eller vecka tre...typ... Så det är bara att antingen skjuta upp mensen eller ha uppehåll tidigare. Inga som helst problem... Däremot så behöver ju inte mensen komma igång direkt efter du slutat så det kanske ändå inte hjälper din situation. Jag skulle skjuta upp den om jag vore dig...

Jag hade som sagt bara mens efter var tredje karta när jag t yasmin. Fungerade kanon! Längre än så ska man dock inte skjuta upp mensen, om det inte är i enstaka fall...

• pickolina

Jag tror inte att det gör det om man tar ett uppehåll för att ha mens...vilket är lite annorlunda än att hoppa över pillret en dag....

• pickolina

Men vill man vara helt 100% så ska man ju prata med gyn självklart, vi är ju inga experter...

• pickolina

Precis! Som jag skrev så har jag tom blivit rekommenderad av gyn/bm att alltid äta 2-3st kartor på rad, för att slippa ha mens varje månad. Så det VET jag är OK att göra... Bm sa tom att hennes egen dotter gjorde så och skulle det finnas risker med att göra så skulle hon ju aldrig rekommendera sin egen dotter att göra så.

Jag har gjort så med olika sorters p-piller, bla Yasmin...

Så kör på det istället!

Svar på tråden Mens bekymmer...hjälp!