Inlägg från: ica i rutan |Visa alla inlägg
  • ica i rutan

19 augusti - ny tråd

Hej flickor!
    En till 19/8-brud här!!! :D
    Vilka är ni? CicciL känner jag redan, så du behöver inte presentera dig! :D Men ni andra?

Själv bor jag i Karlskrona och gifter mig kl 15.00 i Amiralitetskyrkan (precis före CicciL!). Jag tycker vi har rätt bra koll på planeringen, faktiskt. Men just det gör mig nervös... Jag väntar hela tiden på att jag ska få en "Shit!!! DET har jag ju glömt!"-attack. ;)

Just nu väntar vi otåligt på våra ringar som är beställda och borde komma vilken dag som helst! :D Iiiiih!!!!

• ica i rutan

The Runaway Bride:
    Som att köpa brudklänning, tex... :o Hahahaha... Nej, jag tror faktiskt inte det är något vi glömt. Nu har vi bokat färjebiljetter så vi kan åka till Tyskland och köpa vin, öl och sprit också. Skönt när man bokat!

• ica i rutan

Hej på dig, Brud i augusti!

Ja, där satte du ord på det... Vilken grej det här är! Verkligen! :) Det är så häftigt att jag måste stanna upp och försöka förstå ibland. Undrar när man _verkligen_ fattar??? :?

• ica i rutan

feonix:
    Hej hej!

Känner igen det där att ha varit tillsammans flera år och redan har allt. Vi önskar oss bidrag till bröllopsresan av våra gäster. Vi har faktiskt nästintill bestämt oss för att vänta lite med resan till tex januari (när det är som tristast här i Sverige), jag tror inte gästerna misstycker..? :?

• ica i rutan

Men du har väl jullov då? Åka strax efter jul om man vill fira den här hemma? :?

Jo det går faktiskt jättebra med planeringen. Var och köpte underkläderna idag! Ååååh vad fiiiiiint det kommer att bli. :D

Vi har inte gjort vigsel- och festprogrammen ännu, men det känns som om det är rätt lugnt än så länge... :D

• ica i rutan

Åh, jag har hittat världens gulligaste gästbok! Den är vit, med ringpärm och har texten "Bröllopsboken en fyll-i-bok för gästerna" samt ett ritat brudpar på framsidan. Det gulliga med den var att det finns färdiga frågor för gästerna att svara på, typ "vad tror du brudparet gör om 5 år" och "vilket råd vill du ge de nygifta" (kommer inte ihåg exakt) och dessutom får gästerna rita sig själva i en ruta! :D Kommer att bli jättekul att läsa igenom den sen.

Min klänning hänger hos mina föräldrar. Inte för att JAG inte ska kika och prova för ofta utan för att jag inte vill att min m2b ska se den före bröllopet! :p

• ica i rutan

Brud i augusti!:
    Nej tyvärr, jag bor i Karlskrona...! Men den finns säkert i bokhandeln, kolla runt du bara! :)

• ica i rutan

CicciL:
    Hej "bruden"! ;)

Det går bra, jag är lite pirrig bara, men tror allt är under kontroll. :)
    Menar du helgen som kommer nu, eller 7-9/7? Är det 7-9/7 kan vi väl ses som vi tänkte fast den fredagen istället, om du kan? :)

• ica i rutan

Hej CicciL! :)
    Blir lite svårt kl 16.00 nästa fredag, jag slutar jobbet 16.30... Men vi tar det när du kommer ner innan bröllopet istället! Jag kommer att jobba tom fredag v32, så torsdagen eller fredagen där kanske...?

Ojojoj...tur att du var med och styrde upp den svensexan. Herrejisses, det måste vara grabbar som inte har någon koll alls på "vanliga" människors ekonomi.. :o Visst, det låter ju flashigt med VIP på Café Opera osv, men...ja. Middag hos er låter toppenbra! :D Bra gjort!

Hur känns det nu annars då? Stressar du ihjäl dig? :? Ta en sak i taget, och det som virvlar runt i huvudet skriver du ner nånstans så du slipper ha det som en stressfaktor i huvudet.

Jag börjar bli ganska pirrig nu. Ska börja med fest- och vigselprogrammen i helgen, har inte gjort det än... Känns alltid lite lugnare bara man startat upp, liksom! :) På onsdag ska vi träffa prästen för genomgång och övning så sen vore det ju bra om vi kunde få färdigt vigselprogrammen...

Det är svettigt och pirrigt, men j**ligt kul! :D

• ica i rutan

cicci:
    Kolla bibblan! De brukar ha massor av typ "pop -97" och "vispop" mm. Den finns säkert i nån sån samlingsbok. :) "Shall I compare thee" är underbar!!! :) Den texten är så enormt vacker, och melodin i det arrangemanget Camilla har är sååååå fint! :)

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd