Inlägg från: BlueTopaz |Visa alla inlägg
  • BlueTopaz

19 augusti - ny tråd

Men oj, den här tråden har jag missat! Jag gifter mig oxå 19/8 i Ingarö kyrka i sthlm!

Har ni börjat på festprogrammet?? Jag har sådan ångest! Har ingen aning om vad jag ska fylla det med förutom menyn och gästpresentationer???

• BlueTopaz

Ska förrästen hippas på lördag tror jag.. läbbigt!!

• BlueTopaz

Ja, BRA väder tack!! Det gör så otroligt mkt för bröllopet.. Vi bara MÅSTE ha bra väder på söndagen oxå för då ska vi bruncha och sedan bada, sola och vara i spa avdelningen på hotellet...

Vi bestämde igår att fylla festprogrammet med:
    *Menyn
    *presentation om varje gäst, tex:
    Dan- God vän till brudparet och är marskalk idag, gift med Theres. En smått galen och impulsiv kille med fartränder. Pratar gärna om fiske, porsche och plumpa komentarer.
    *lite bilder
    *Grand Hotels historia
    *Vår historia
    *lite frågor om oss. Svaren presenteras senare under kvällen, det bord (vi har 9 runda bord) med flest rätt får en liten present.
    *sånger

Tror ni det blir bra??

Vad har ni kvar att göra annars? (måste ju kolla så att man inte glämt ngt) ;)

• BlueTopaz

Är det någon som har bra sånger till bröllop??

• BlueTopaz

ojojoj.. massor.. känns det som iaf! (sitter med festprogrammet just nu, inte helt lätt att tänka på vad som ska vara på vilken sida när pappret ska dubbelvikas och tryckas på båda sidor!!)

Jag måste sy till min och tärnornas klänningar
    ringa kantorn och kolla att hon kan våra in och utgångsmarscher
    beställa de sista placeringskorten
    Hyra musikanläggning
    boka tid hos nagelskulptör
    Gör provsminkning och uppsättning
    Fixa schemat för bröllopet och dagen efter
    Fixa några aktiviteter/ lekar åt gästerna
    besälla blommor till dekoration i aug (kompis gör dem)
    fixa kläder till dagen efter??
    köpa presenter till medarbetare
    Dubbelkolla tårtbokningen
    Göra rispåsar
    Fixa bil och bildekoration
    Dubbelkolla fotograf
    Presenter till dem som vinner tävling
    Hämta ringarna
    Sraysola mig innan brällopet
    Ha middag med alla inblandade o gå igenom
    Ha vigselsamtal med prästen på tors.
    Trå pårlor på ståltråd till brudbuketten

tror det var allt... hjääälp!
    bestämma mig för florist

• BlueTopaz

Någon som minns hur man länkar brödtext mellan olika sidor i word?? I don´t... =(

• BlueTopaz

Ja, håller verkligen tummarna för dig Ikka!!

Nej.. ingen framgång med festprogramslayouten.. Men sambon jobbar på adobe och de har ett program som heter InDesign som säkert kan vara till stor hjälp?
    Hur fasen gör ni andra med dubbelvikta A4:or??

• BlueTopaz

ica i rutan: Precis så ska våra festprogram oxå se ut, på höjden. Tro mig DET GÅR INTE att göra dem i word! Om texten tex blir ändrad och blir en rad längre så skjuter det ju över på fel sida någon helt annatstans i programmet..

Feonix: var får man tag i publisher? Vad kostar det? Kan man länka brödtext mellan helt olika sidor?

• BlueTopaz

Haha, jag läste media på gymnasiet, så det är därför jag kan sådana termer.
    Brödtext är själva löpande texten i en artikel, alltså exklusive rubrik och inledning osv.

• BlueTopaz

Man kunde förr (när jag gick i gymnasiet) länka texten från tex sidan 3 till sidan 7 så att när man fyllde på med text på sidan 3 så hoppar texten automatiskt vidare till sidan 7 istället för sidan 4.
    Förstår man mitt mambo- jambo?? ;)

Då använde jag program som pagemaker (som fortf finns) eller QuarkExpress. Min sambo jobbar som sagt på adobe så han skulle kolla om man kan prova programmen gratis ett litet tag. Hojtar om jag får reda på ngt!

• BlueTopaz

Har förrästen skrivit "vår historia" till festprogrammet, var skitkul att sitta och diskutera igen vad man kände och tänkte de där första dejterna.. fniss.. Blev ganska kul text oxå!

• BlueTopaz

Pagemaker finns att prova i 30 dagar här: www.adobe.com/se/downloads/

mitt på sidan hittar ni Adobe PageMaker 7.0, tryck på "prova".

Jag antar att programmet har kvar den enkla funktionen iaf ;)

• BlueTopaz

Hrrm.. jaaaa... jag har gjort typ mellan 96-98% av alla förberedelser till bröllopet.. Han bara tycker till om det jag gör! Fast å andra sidan gillar jag att ha det så ;)

• BlueTopaz

Oj.. nää det har man ju inte tänkt på... men man lär ju svettas minst lika mkt i sinklänning!

Jag blev hippad igår!
    Jag är SÅÅÅÅ mör i kroppen idag... Dagen började väldigt hårt igår och jag var både orolig och aningens pissed till en början. De satte ögonbindel redan hemma efter ha sagt att jag skulle sätta på mig träningskläder. Sedan hamnade jag på en brandstation på andra sidan stan där jag fick starta med deras fys- test i full utrsustning med tuber o allt! Jag är EJ vältränad kan jag säga! Kändes som att lungorna skulle sprängas på slutet. Sedan fick jag klättra ner från ett torn i halva utrustningen på utsidan av tornet, och jag är rätt så höjdrädd kan jag meddela. sedan fick jag klättra upp hela brandbilsstegen, och den är HÖG! Till sist fick jag på mig all utrustning igen med gasmask och syrgastuber för att öva rökdykning och leta och släpa ut en ca 80kg tung docka. De hade tack lov ingen rök iaf utan använde sig av ett kolmörkt hus ist och en kass lampa. Fy fan så jobbigt det var!! Jag har aldrig i hela mitt liv svettats så mkt! Och jag slapp ju ändå brand- hettan... Tack o lov så skippade de det sista testet under vatten, då jag är så rädd för vatten. Men fasen vad mörkligt det kändes att bli utsatt för så mkt, som man dessutom är rädd för när 15 personer står och stirrar på en..(plus en hel del söta brandmän)

Efter brandstationen åkte vi till en smed och så fick jag tillverka egna silversmycken med de andras hjälp, det var väldigt intressant! Tyckte lite synd om de andra dock som än en gång mest fick sitta och titta på medans jag sprang fram o tillbaka efter smeden i två timmar.

Efter detta kändes min kropp halvdöd, och så stannade bilen utanför ett marcial arts center.. Jag trodde jag skulle dö då! Men det visade sig att det fanns en danssal där inne där vi allihop fick lära oss lite om magdans, salsa, samba osv osv med tingel- tangel sjalar runt höfterna. Det var skitkul!!! På slutet fick jag ta på mig en riktig dansklänning och skyhöga klackar och dansa själv med lärarinnan inför alla kameror.. ;)
    Men återigen var man helt sjöblöt i svett efteråt och de hade gjort misstaget att låta tomas packa så jag var tvungen att åka hem för att hämta kläder för middagen och festandet på kvällen. Men oj så skönt att få välja sjölv för första gången! ;)
    Vi åt middag på en grekisk restaurang (skulle tydligen vart picknick men det började precis regna) och det var jättegott och kul. Sedan gick vi till Alladin och festade till två.

Jag var sååå fin i min tiara med slöja hela dagen (den blinkade oxå)
    En riktig kanondag blev det, trots min oro där i början!!!

• BlueTopaz

fialott: Jag har kämpat själv, tagit hjälp av viktklubben och nu går jag på naturdiet 2mål om dagen. Viktigt är dock att jag går på minst 2 långprommisar i veckan och tränar minst 2ggr i veckan. Trivs riktigt bra med det livet faktiskt. Naturdiets karamell- bar är skitgod så jag har inga problem alls med att byta ut frukost och middag mot den så länge jag äter ordentlig lunch (men mindre portion) och ngt litet på kvällen. Går långsamt nu dock, tappar ca 2-3hg per vecka bara.
    Jag födde en son för 9mån sedan så jag vet PRECIIIIS vad du menar med att kilona sitter hårt!

Tack för komplimangen om klänningen!! Såg att Maggie Sottero kommit ut med nya modeller och en är väldigt lik min.. nästan så man vill byta! haha. www.maggiesottero.com/dress.aspx&style=J182

Vad ska du själv ha för klänning?

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd