Oj.. nää det har man ju inte tänkt på... men man lär ju svettas minst lika mkt i sinklänning!
Jag blev hippad igår!
Jag är SÅÅÅÅ mör i kroppen idag... Dagen började väldigt hårt igår och jag var både orolig och aningens pissed till en början. De satte ögonbindel redan hemma efter ha sagt att jag skulle sätta på mig träningskläder. Sedan hamnade jag på en brandstation på andra sidan stan där jag fick starta med deras fys- test i full utrsustning med tuber o allt! Jag är EJ vältränad kan jag säga! Kändes som att lungorna skulle sprängas på slutet. Sedan fick jag klättra ner från ett torn i halva utrustningen på utsidan av tornet, och jag är rätt så höjdrädd kan jag meddela. sedan fick jag klättra upp hela brandbilsstegen, och den är HÖG! Till sist fick jag på mig all utrustning igen med gasmask och syrgastuber för att öva rökdykning och leta och släpa ut en ca 80kg tung docka. De hade tack lov ingen rök iaf utan använde sig av ett kolmörkt hus ist och en kass lampa. Fy fan så jobbigt det var!! Jag har aldrig i hela mitt liv svettats så mkt! Och jag slapp ju ändå brand- hettan... Tack o lov så skippade de det sista testet under vatten, då jag är så rädd för vatten. Men fasen vad mörkligt det kändes att bli utsatt för så mkt, som man dessutom är rädd för när 15 personer står och stirrar på en..(plus en hel del söta brandmän)
Efter brandstationen åkte vi till en smed och så fick jag tillverka egna silversmycken med de andras hjälp, det var väldigt intressant! Tyckte lite synd om de andra dock som än en gång mest fick sitta och titta på medans jag sprang fram o tillbaka efter smeden i två timmar.
Efter detta kändes min kropp halvdöd, och så stannade bilen utanför ett marcial arts center.. Jag trodde jag skulle dö då! Men det visade sig att det fanns en danssal där inne där vi allihop fick lära oss lite om magdans, salsa, samba osv osv med tingel- tangel sjalar runt höfterna. Det var skitkul!!! På slutet fick jag ta på mig en riktig dansklänning och skyhöga klackar och dansa själv med lärarinnan inför alla kameror.. ;)
Men återigen var man helt sjöblöt i svett efteråt och de hade gjort misstaget att låta tomas packa så jag var tvungen att åka hem för att hämta kläder för middagen och festandet på kvällen. Men oj så skönt att få välja sjölv för första gången! ;)
Vi åt middag på en grekisk restaurang (skulle tydligen vart picknick men det började precis regna) och det var jättegott och kul. Sedan gick vi till Alladin och festade till två.
Jag var sååå fin i min tiara med slöja hela dagen (den blinkade oxå)
En riktig kanondag blev det, trots min oro där i början!!!