Inlägg från: Henrics tjej |Visa alla inlägg
  • Henrics tjej

19 augusti - ny tråd

The Runaway Bride: om du vill ha örnkoll på vigseln så kan du kolla här:

www.svenskakyrkan.se/marsta/vigsel/vigselgtj.htm

Vi kommer inte heller att få öva, som det ser ut. Ser det så här: då kan vi omöjligt få en bra generalrepetition = kass premiär! Lycka till den 19:e!

• Henrics tjej

Samma här... tokstressad över att inte ha pejl på allt än. Det kommer väl att kännas så hela vägen in i mål nu, antar jag ... Synd bara att man lägger så mycket energi på att gå och ha en klump i magen när det är en sån rolig dag man väntar på!!! Iiih!

• Henrics tjej

Nääähää, nu vill inte jag vänta längre! Jag vill ha 19 augusti idaaag!!!

• Henrics tjej

Nej, verkligen inte... Det är bara det att jag är så himla otålig nu...

Faktiskt så är det rätt mycket kvar att fixa: gästpresentationer, hårsmycke, klänningen är inte färdigsydd, musikmixen inte gjord, blommorna ska definitivbestämmas, sjalar till tärnorna ska ordnas... ojoj - det är massor kvar att fixa! Men jag LÄNGTAR så förbaskat nu ju!

• Henrics tjej

Hej tjejer!
    Jag har inte skrivit så flitigt som ni, men jag sällar mig till skaran och beskriver min uppsydda klänning som snaaaaart är klar: off-sholderliv i duchesse med blombrodyr och lång trumpetärm, v-skuren över magen. Veckad kjol i två lager, det översta med slät duchesse och ett undre lager med samma broderade mönster som i toppen skymtar vid kjolens underkant.

Toppen är jättefin men tyvärr skuren så att den begränsar rörelsefriheten (tänkte man ju inte på när man förälskade sig i en bild...), så till dansen ska jag byta om till ett annat, axelbandslöst snörliv i samma tyg som den andra toppen - surprise!! Det blir en riktig sagoklänning och det ska bli jätteroligt att vara "prinsessa för en dag"!

• Henrics tjej

Iiiiih, nu har grabbarna hämtat min blivande för svensexa.... Har hört det ryktas om stringkallingar och en gitarr... GULP! Tur att jag ska till sömmerskan nu och får lite annat att tänka på. Må så gott, tjejerna!

• Henrics tjej

Jag tyckte de var jättebra!

Vi gör inte festprogrammet själva, det fixar vårat toastpar, men därför är det lite brådis nu att få iväg bordsplacering och gästbeskrivning till dem...

Får försöka få lite gjort här nu, istället för att sitta här och hänga på BT.

• Henrics tjej

PS! Min blivande rumlade in här i morse efter sin svensexa. Han har numera VÄRSTA blåmärkena över hela kroppen ... Han ser ut som om han blivit misshandlad av en riktigt elak person. De hade spelat paintball. Vågar knappt krama honom ju!

• Henrics tjej

Hej alla 19 augusti-brudar, kul att läsa om er dag och att ni haft det så fint!

Sent omsider har även vi landat efter vår bröllopsresa till Anantara Resort & Spa, också det i utkanten av Hua Hin i Thailand och nu finns en del bilder från vår stora dag och från Thailand på vår hemsida: www.lihem.se om någon är nyfiken. Vår fotograf, Veronika Svensson från Jönköping, gjorde ett superjobb, trots att det spöregnade på kyrkbacken!
    Må så gott alla (relativt) nyblivna fruar!

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd