Inlägg från: fialott |Visa alla inlägg
  • fialott

19 augusti - ny tråd

Hej,

jag är en till 19:e augustibrud. Skrev lite i en tidigare tråd men har inte varit inne på länge. Jag börjar få allvarligt pirr i magen när jag läser igenom tråden... Det är så mycket som inte är klart!! Har en massa lösa trådar och nu i värmen varken orkar eller minns man ju allt. Har dessutom en m2b som är som flera av era märker jag - hans favorituttryck är "det ordnar sig" ahhhhh!

Just nu sitter jag som bäst och skriver på festprogrammet, har försökt ringa en eventuell barnvakt till våra barn, och skissar på dukning och placeringskort. Vi har en massa annat kvar, ska träffa prästen, måste beställa ringen, dubbelchecka musik och låtval, hitta underkläder, osv osv osv osv HJÄLP!

• fialott

BlueTopaz : åhh vilken fin klänning du ska ha! Fick lov att snoka runt lite och titta på dina andra bilder när jag tittade på dina hippe-bilder. Så duktig du har varit med vikten, får jag fråga hur du har gjort? Har själv ett par kilo för mycket efter barnafödande som inte vill ge med sig. Men nu har jag varit duktig ett tag och bara ätit nyttigt typ a´la Viktväktarna. Man hoppas ju bli klar till den stora dagen!

• fialott

Attans mitt inlägg försvan...

jaja, blir till att skriva ett nytt då.

BlueTopaz: Jag tycker att det låter som om du är jätteduktig med viktnedgången! Jag är inte mycket till träningsmänniska, men jag försöker att ta flera raska promenader på 5km i veckan. Har man mp3-spelaren laddad med en massa bra musik går det helt ok.

Jag har en son som blir sju år i jul och en dotter som är ett och ett halvt. Det första året efter att hon föddes hade jag exakt 0% motivation till att gå ner i vikt men nu i våras kom det smygande iom att bröllopspaniken började infinna sig

Jag ska ha den här klänningen www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    fast inte i blått utan i creme/ivory. Jag var sent ute och nöjde mig med den även om jag kanske skulle velat ha haft någon annan eg. Men det blir nog bra, den är jättefin den oxå. Ville eg. ha med släp men samma med släp www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    kostade ung. dubbelt så mycket så då blev jag snål.

Hade jag varit ute i mer god tid hade någon av dessa varit intressanta:

www.foreverbridals.com/gownpix.asp (men utan axelbanden)
    www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    www.ramonadesign.se/collection3/high/15-1_high.jpg
    www.ramonadesign.se/collection6/high/02-1_high.jpg
    www.ramonadesign.se/collection6/high/04-1_high.jpg

jag gillar de klänningarna från ramona design jättemycket men men...nu är det som det är! Man måste ju bestämma sig någon gång!

Vad gäller den klänningen från Maggie s så tycker jag att din är finare! Mycket snyggare bak utan den snörningen, gillar inte den alls...

• fialott

Nasse7: läste här i tråden att du var klar med ditt festprogram, du har inte lust att maila det till mig oxå? Hade du gjort det i photoshop? Där gör jag alla mina trycksaker men festprogrammet har jag inte fått till något bra så all inspiration behövs!!

sofha793@yahoo.se

• fialott

Nasse7: ok, nej jag har inte publisher, så du får gärna maila en pdf-fil. Är det lätt att arbeta i publisher? Jag har stor datavana men en del program är ju urdåliga ändå Jag är så van att jobba i photoshop för alla möjliga ändamål så jag gör det av gammal vana.

En annan sak... är det någon som har köpt/hyrt fina näbbkläder till en pojke? Jag har en son som drar ung. 130 i strl. Vi ska hyra mannens kläder men de hade inte väst i samma färg som hans kavaj o väst så då blev jag lite tveksam... skulle kunna tänka mig linnebyxor o väst o en fin skjorta istället, men hittar inte något bra alls på nätet.

• fialott

eccisen: jag vet att det går att ordna via den bröllops-affären vi skaffar våra kläder från, men jag tycker att det är trist att man inte kan hitta några alternativ - eller hur?!!

• fialott

eccisen: vart har du köpt bröllopsbubblor..? Jag har oxå tänkt köpa för det verkar mysigt och fint så tror jag att gästerna blir lite fnittriga på köpet Hur många beställde du, en per gäst?

• fialott

eccisen: hade du beställt en per gäst eller en per varannan då ungefär?

Jag har hittat ett program som man kan göra egna korsord i, jättekul! Det heter Crossword Forge och går att ladda ner från nätet.
    www.solrobots.com/crosswordforge/
    Man lägger in egna frågor och svar och så fixar programmet korsordet själv - hur lätt som helst! Funderar starkt på att ha ett sådant med i festprogrammet med frågor om oss...

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd