Inlägg från: Berner |Visa alla inlägg
  • Berner

19 augusti - ny tråd

Apropå underkläder.
    Köpte själv på Twillfit i den stad jag bor.( Norrköping)Jag fick order av sömmerskan att ha med mig BH till första provningen. Den skulle vara släta kupor och rätt färg- en nyans mörkare än klänningen. Sedan vill man ju att den ska vara smygg och så vill man ju ha trosor av samma sort också och hur lätt är det att hitta? Jag lyckades faktiskt och dessutom satt den både skönt och snyggt.Dessutom hittade jag stayups i samma nyans i samma affärs kedja i stockholm. Finns säkert i Norrköping också, men det tänkte jag inte på när jag var där. Har även varit i HMs underklädes affär i Gallerian i Stockholm och de har massor att välja på.Åhlens city hade ockå mycket. Lycka till!

• Berner

Jag kan säga som gjort det förut.
    När vi kom ut ur kyrkan kändes det som "_Var det bara det här vi planerat ett år i förväg för"?
    Men jag är där igen 17år senare och styr och ställer och vet hur jag vill ha det.
    Vi bestämde oss den 29/6 för att slå till så tiden är knapp för att inte hinna styra allt för mycket, men det gör jag ju givetvis i alla fall...tycker min blivande.Njut av sommaren gifta blir vi i alla fall!

• Berner

Det är klart det blir fint den 19/8.
    Vi ska också vara ute. Vi ska vara i två olika partytält. Ett är kyrka och ett festlokal. I helgen kom vi på att "kyrkan" nog blir för liten så det måste ev. bli ett tält till eller så vigs vi under en segelduk. Vi hade nämligen inte tänkt på att det kommer fler och tittar på än som sedan ska äta. Man kan ju inte säga att folk inte får komma till vigseln. Det känns ju hedrande att de vill trots att de inte är bjudna.Men det är ju ett par veckor till att fixa saker på så det ordnar sig nog.

• Berner

Vi har haft fest förut i tältet,(3x9m) men aldrig bröllop givetvis. Vi ska dekorera med blommor och annat grönt. Bänkar att sitta på och ett "altare". Det blir mysigt även om det blir trångt.Om vädret tillåter så tar vi bort väggarna och har bara taket och då får ju alla plats, men man kan ju inte veta om der regnar den dagen så det blir nog segelduk över oss och prästen.

• Berner

Det låter som alla är lugna och samlade inför den 19:e???
    Nu "Brudar" ska vi njuta och inte minnas den här tiden som en dimma av stress!
    Försöker i alla fall intala mig det själv.

• Berner

Min blivande blev kidnappad idag!
    Han som planerat åka och shoppa i Tyskland i morgonbitti kl 430
    Vi skulle planera vad som skulle handlas i kväll, men det finns ju mobil så det fixar sig nog. Det är värre med kompisen som får köra hela vägen och dessutom hålla sig nykter i kväll.
    augustifesten håller på här i Norrköping så många kommer att se honom och det är ju kul. Jag oroar mig mer för vad jag får hem honom i för skick i kväll. Packade ner pass mm i hans jacka tills i morgon.
    Han var bombsäker på att de skulle ta honom på lördag, men nu blev det en större överraskning.Jag tror att han hade blivit jättebesviken om det inte blivit något. Om det blir något för mig så är det nog i morgon eller på lördag.

Provade min klänning idag och den ena delen satt som en dröm medan den andra inte gjorde det, men det fixar sömmerskan (hoppas jag) för nästa torsdag ska den vara klar.Provar igen på måndag.

• Berner

Pianisten har gått upp i rök, men vi får väl sattsa på CD...
    Hör han inte av sig innan söndag så stryker vi honom.Kan ju inte printa vigselprogrammet innan det är klart, men det ligger färdigt i burken.
    Det ska ju alltid vara något som inte går som man vill...

• Berner

Vad skönt det låter att bara ta hand om sig själv och njuta. Det borde vi alla göra istället för slipa på alla detaljer, vika placeringskort mm Var är alla hjälpsamma vänner? Jag vet inte om jag blir hippad, men tänk om de drog iväg mig till något trevligt SPA... dream, dream...
    Ska nog sova nu, sista jobbardagen innan semestern. Nu börjar slutspurten!

• Berner

Nu är man fru!
    Allt var perfekt!
    Riktig tur med vädret dessutom.
    Dubbel tur eftersom vi fotades ute , vigdes ute och hade festen ute.
    I morgon bär det av på bröllopsresa.
    Mina nya initialer är ASLÖ- kul va?

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd