Inlägg från: WimZy |Visa alla inlägg
  • WimZy

19 augusti - ny tråd

alvbröllop - jag förstår dig precis!!! :)

Fick för mig i mitten på juni att vi skulle gifta oss den 19/8. Det vi saknar är två personer som kan hjälpa till med middagen (buffé + tårta) och stå i baren senare på kvällen + ngn som spelar lite musik. Inte så kul att behöva be sina gäster om den typen av hjälp! :( Börjar känna mig lite orolig att inte få tag på ngn alls... Sedan är det bordsplacering och dukning som jag inte är klar med. Lokalen är L-formad så det är lite knepigt hur vi ska få till det med borden.... Men, det löser sig nog! ;)

Sedan har ju inte allt varit roligt... Folk som lägger sig i vilka som är bjudna eller inte och varför! Min pappa vägrar hålla ngt tal, min mamma gnäller på att bröllopet kostar för mkt, min ena syster tyckte att vi skulle byta datum för att hennes kille inte kan komma?! *suckar*

Jaja ... Nu har jag lättat mitt hjärta! ;)

Hoppas vi alla får en superhärlig dag!!! :D

• WimZy

The Runaway Bride

Jag lämnar in våra ringar till guldsmeden för att han vet hur man gör och för att slippa göra jobbet själv. :)

• WimZy

becciz
    Fy vad dålig stil av dem att behandla dig på det sättet!!! *buar* Vaddå komma och "ta ifrån" sonen från familjen. Man äger inte någon överhuvudtaget!?! Här vill deras son gifta sig för att han har hittat en underbar kvinna att dela sitt liv med och så behandlar dom dig illa... Jag förstår att det känns jobbigt inför bröllopet! Mina systrar tror att jag har varit "klagomur" och inte gjort annat än klaga sedan jag berättade att vi skulle gifta oss och jag ångrade väldigt länge att de skulle komma och förstöra allt. Nu har de tackat nej pga att de måste hjälpa till med dukningen dagen före + plocka undan lite tallrikar (ingen diskning) efter middagen. (Vi har ett enkelt bröllop, utan serveringspersonal samt buffé och vi har hyrt allt porslin). De ansåg att de var gäster, som i egenskap av brudens systrar INTE skulle behöva lyfta ett finger och jag fick världens utskällningar av dem för att jag bad dem om hjälp. *skakar på huvudet* Ibland är släkten verkligen värst.... Försök att inte tänka på det (lättare sagt än gjort).

Hoppas att du får en toppendag!!! :)

• WimZy

CicciL

Hahaha, ibland så undrar man om såna där människor verkligen existerar, men mina systrar är ett kapitel för sig .... Jag är bara superglad över att dom inte kommer och förstör alltihopa! :D

Jag tycker du gjorde rätt att fixa allt hemma! 2500 kr är ju väldigt mycket pengar och ska en del dessutom står för annat också, så blir det ju väldigt dyrt! Likväl som du bad om ursäkt, så kunde han också gjort det. Känns lite småaktigt att han inte kommer trots allt! Hoppas det löser sig ändå! :)

• WimZy

Jag ska hämta min klänning imorgon! Hoppas den passar! :)

En del kvar att göra som t ex:
    bordsplacering
    dukning
    festprogram
    och jag börjar bli nervös och drömma lite konsigt ... ;)

Jag önskar att:
    det blir fint väder
    gästerna har roligt
    musiken funkar (har hyrt DJ in a box)

Ingen har "hippat" oss ännu, så vi får väl se vad som händer i helgen ... *nervös*

• WimZy

M2B tycker att man kan skjuta upp allt till morgondagen och det gör mig vansinnig! Jag börjar också känna mig lite småstressad över saker som skulle varit klara, men som inte är det .... Bordsplaceringen har vi fått börja om från början med och så har vi glömt öva på valsen!! *sliter mitt hår* :D

Hoppas att vi alla får bra väder och lycka till med allt! :)

• WimZy

Här är det fullt upp! :) Kommer på grejer som inte är riktigt klara hela tiden, som t ex placeringskorten!! Hur har jag (Vi) kunnat glömma dem?!?! *skrattar*

• WimZy

Lycka till allihopa! :)
    Här pirrar det fint i magen inför lördagen! :D

• WimZy

Mitt blev också helt perfekt!!! *supernöjd och väldigt lycklig* :D

• WimZy

Hehe, jag tittar in här titt som tätt. Kan inte låta bli! ;) Vi åker på bröllopsresa i februari nästa år (maldiverna el. karibien) och jag längar jättemycket efter den resan. Lite trist att vi inte kom iväg nu, för det hade varit skönt att varva ner och bara njuta efter allt jobb man lagt ner på bröllopet! :) MEN, vi har ngt att se fram emot i alla fall när det är som kallast här hemma. ;)

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd