Inlägg från: Ancher |Visa alla inlägg
  • Ancher

19 augusti - ny tråd

Vår präst har kontaktat oss för ett tag sedan. Men vi ska inte träffa henne förrän i slutet av juli när hon kommer tillbaka från semestern.

• Ancher

*Ancher ramlar in i tråden efter ett långt uppehåll*

eccisen
    Du anar inte hur skönt det var att läsa hur mycket ni hade kvar att göra inför bröllopet. Det har vi med!

Min klänning blev iaf klar igår. Min m2b fick sy upp den, då sömmerskan ville ha 1500 för jobbet. Alldeles för dyrt för oss.

Dock har jag fått en fläck på klänningen!! Fram på livet... Har någon nåt tips på fläckborttagnings medel som man inte sköljer ur? Har en hel del tyg att testa på innan jag ger mig på fläcken.

• Ancher

angelici_81

Det ska jag testa! Det här är en fläck som ser ut som en mörk skugga, så det känns inte omöjligt att få bort den.

• Ancher

alvbröllop

Jag förstår dig precis! Känns som om de tär tusen och åter tusen saker kvar att göra. Idag har vi iaf bestämt oss för tårta så det ska beställas imorgon eller på måndag. *pust*

• Ancher

Nasse7!

Jag läste/skrev i en tråd om tips på platser att fotgraferas runt om Linköping som du hade skrivit i. Och sedan tyckte jag att jag såg i den här tråden att ni ska fotas vid en slottsruin. Ska ni fotas vid Stjärnorps slottsruin?

När ska ni fotas om det är vid Stjärnorp? Tänkte jag kan förvarna om att vi också ska fotas där, någon gång mellan 12 och 14. Vem vet, vi kanske ses där ute? :D

• Ancher

Vi har inte tänkt ha ngt värdpar. Men igår när vi träffade prästen så bad jag henne att hon kunde be alla gäster att bara fota när vi går in i och ut ur kyrkan. Men det ville hon inte, hon tyckte att vårt värdpar kunde göra det...

Så nu vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Kan man skriva någonstans i vigselprogrammet om fotning? Vad tycker ni? Har ni några smarta idéer? :)

• Ancher

Brudkyssen tror jag vi ska ha efter ringväxlingen.

Prästen kommer inte säga till oss när, det är det enda vi måste komma ihåg själva. Gissa om vi kommer att glömma!! :D

• Ancher

Av någon anledning är jag hyperstressad över bröllopet. Drömmer mardrömmar som utspelar sig i kyrkoruinen, vi ska gifta oss i en kyrka som har en ruin bredvid sig... Och ändå är det ju en HEL vecka kvar! Och vi har faktiskt inte så mycket kvar att göra. Hur gör ni andra för att lugna ner er?

• Ancher

Nu har jag börjat packa olika väskor: lilla handväskan att ha på middagen, ryggsäck med möjligt akuta saker och väskan till bröllopsnatten. Det närmar sig verkligen! :)

Har ni köpt presenter till de som hjälper till? Vi vill gärna ge våra toasmastrar ngt, men kan inte riktigt komma på vad bara. De är ett förlovat par som ej satt vigseldatum. Har ni några idéer?

Ska ni ha gästbok på bröllopet? Var har ni köpt den i så fall?

Jag tycker det ramlar in fler och fler saker att göra hela tiden. Kanske därför jag varit så stressad, mitt undermedvetna har kommit ihåg alla sakerna jag glömt... :D

• Ancher

beccis
    Bruten stortå?! Vad gjorde de egentligen med honom? Kommer han kunna gå någorlunda ordentligt till bröllopet?

Kul att du hade en underbar möhippa!

• Ancher

Jag menade såklart becciZZZZ...

• Ancher

Tror att det är tyg, smala löpare. Jag håller med om att det är snyggt, men utanför min ambitionsnivå! :)

• Ancher

feonix
    Det låter precis som en sådan gästbok vi är ute efter, vi vill också kunna använda den i vårt hem efteråt!

• Ancher

Jodå, här har det verkligen varit fullt upp och det lär det vara hela veckan nu när vi äntligen är lediga båda två!

Vi kom på placeringskorten igår och gjorde de idag. Fattar inte heller hur vi kunde glömma. :)

Ikväll har vi varit hos fotografen och pratat vad för sorts bilder vi vill ha. Och det känns såååå bra! Känns verkligen som det kommer bli jättebra. Så länge det inte regnar... *hoppas på uppehåll*

• Ancher

Det är ju nästan komiskt. I nuvarande femdygnsprognos från smhi så ska det regna en dag. Alla andra dagar uppehåll. Självklart är dagen med regn lördagen...

• Ancher

Hej tjejer!

Kul att höra att ni fått det så bra och det det blev det för oss också. Vår bröllopsdag var perfekt! Inget gick fel! :)

Om ni vill se bilder från vår dag kan ni kika in här:

bilder.elf98.com/v/Brollop/

• Ancher

Nej det går absolut inte att slita sig! Jag var t o m på BT-träff idag... :D

• Ancher

lolabe
    Tack!
    Vilken otroligt vacker håruppsättning du hade! Du passade jättebra i den! Supersnyggt! :)

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd