Inlägg från: lolabe |Visa alla inlägg
  • lolabe

19 augusti - ny tråd

Jag har sett den boken på Designtorget.

• lolabe

Jag ringde själv upp vår präst för några veckor sedan. Vi träffade honom i tisdags, för sedan skulle han ha semester i 6 veckor...

• lolabe

Oj, haha, det verkar ha varit en fartfylld dag!

• lolabe

Har följt den här tråden lite på avstånd men aldrig orkat göra ngt inlägg. Men sitter nu här sömnlös mitt i natten, så vad göra Har alltid haft problem med att jag vaknar vid tre - halvfyratiden på natten och har svårt för att somna om, men nu inför bröllopet är det värre än vanligt...mycket irriterande.

Vi håller också på med festprogrammet och det är väl det som spökar i mitt huvud nu... håller på och skriva några rader om varje gäst. Jag och sambon gör dock helt olika, så vårt festprogram lär bli helt schizofrent...

Jag skriver fåniga nödrim som
    "Brudens far, en bestämd foxterrier-fan,
    och Arilds egenutsedde handyman"

och

"Brudens tärna och nybliven mor,
    solar sig gärna i rivierans glamour"

medans sambon kör mer en kort presentation av gästen och sedan en mening eller ett uttryck som den personen sagt....jaja, det får bli som det blir, inte mycket tid att spela på nu, med tanke på att vi ska lämna in det till tryckeri snart.

Angående värdpar och så har vi inget sådant. Eller rättare sagt, vi är väl värdpar. Vi betalar det mesta av bröllopet själva (även om vi kommer att få bidrag från våra föräldrar), och vi tog också emot gästernas svar. Vi kommer också att hålla ett kort välkomsttal till gästerna och bjuda dem till bords. Brudskålen kommer våra fäder gemensamt att hålla, sedan vet jag inte mer... Hoppas att vår toastmadame har koll på resten, typ

Vår toastmadame är väl den som har haft mest jobb med bröllopet, förutom vi då. Tärnorna anordnade min möhippa (som var förra lördagen ) men annars har de inte gjort så mycket. Jo, den ena var med när jag skulle välja klänning (vilket tog typ en kvart ) Hon kommer också att vara med oss dagen innan, för att hjälpa till att fixa ev sista-minutengrejer. Annars har en mammas väninna hjälpt oss med målningar till inbjudningskorten och min pappas fru hjälper till med design & tryckning av trycksakerna. Annars har vi fixat i princip allt själva. Jo förresten, min mamma (som bor i USA) har fått agera kurir för mina önskemål, bla att köpa sådant där hjärtformat bröllops"ris" och presenter till tärnorna - Philosophys låda "Here comes the bride" (det fanns ingen som hette "Here comes the bridesmaid" ) som innehåller lite olika Philosophy-produkter.

• lolabe

Jo förresten, var och provade in min klänning igår. Stod och höll in magen under hela inprovningen för jag kände mig väldans svullen. Skyllde på att jag nog snart skulle få mens men sedan slog det mig att jag kanske bara hade blivit fet efter semestern! Fast nu kom mensen, så jag hoppas att det var därför Har dock varit dålig på att träna och äta nyttigt nu de senaste veckorna, så får väl ta ett sista ryck och skärpa till mig nu

• lolabe

Jo förresten, vi har delegerat ett uppdrag till. Sambons & min lillasyster ska få dela ut rosblad och tyllknyten med ris till gästerna utanför kyrkan.

Sedan kommer båda föräldraparen att stå vid kyrkan och hälsa folk välkomna. Tror att det är den bästa möjligheten för dem att hälsa på alla eftersom under minglet innan middagen är det lätt att man fastnar med familj och släkt som man redan känner, eftersom många inte har sett varandra på länge. Skönt också för dem att få ett hum om vilka gästerna är (eftersom de inte träffat alla) och vice versa.

• lolabe

Vår präst tyckte att vi skulle pussas. Eftersom den delen av kyrkan där altaret är är så långt bort från de första bänkarna tyckte han dock att vi skulle ta det på vägen ut, dvs att vi stannar till precis innan det är ett trappsteg ner till altargången och tar pussen där. Inte för snabbt heller tyckte han, folk vill ju hinna fotografera

• lolabe

Jag är matt, trött. Det har varit mycket på jobbet och annat denna veckan så just nu känner jag mig bara nedstämd. Jag vill ju vara glad! Bäh!

Är inne på SMHIs hemsida flera gånger om dagen. Just nu ser det iaf ut att bli uppehåll i Norrtäljetrakten...alltid något...

• lolabe

Ancher: Jättefina bilder - ni verkar ha haft en underbar dag, grattis!

• lolabe

Cicci, det låter underbart! Du måste berätta mer sedan! Och jag ser fram emot att se era bilder - vi får höras på mailen framöver. Snart får vi bilderna från vår fotograf också - ser fram emot det!

Kram

Svar på tråden 19 augusti - ny tråd