Inlägg från: Grönöga |Visa alla inlägg
  • Grönöga

Blödningstrassel

Trodde att mina blödningsbekymmer höll på att rätta sig till men ack vad jag bedrog mig! E nu inne på 10nde dagens blödningar. Det e inte vanlig mens bara småblödningar.
    Va blödningsfri 10 dagar från förra mensen o trodde att ja bara fått mens för tidigt denna gången men den kommer liksom inte igång ordetligt!

Man känner sig så himla ofräsh hela tiden. Tror dessutom att jaf fått slidkatarr, igen!

Har ringt runt till olika kliniker och mottagningar men de flesta har stängt unde sommaren el kan bara erbjuda tider då jag inte kan.

Min fråga e då om det e nån som vet en bra gynekolog som har tider under sommaren? I stockholmsområdet ska de va.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Blödningstrassel
  • Grönöga

Tack för alla svar!

Pickolina: Ska genast ringa henne på måndag!

Rosenhaga: Har faktiskt fått ordinerat både Gestapuran och Primolut nor och de funkar ej på mig! De gör att jag börjar blöda under behandlingstiden, vilket de just inte ska! Men tack för omtanken!

ladymarmelade: Det e ju precis det jag gjort! Har suttit hela förmiddagen och ring gynekologer och typ ingen kan ta emot mig, inte förrens efter sommaren. Snyft!
    Cellförändringar har jag oxå tänk på. De e ju hur läskigt som helst! Skit va nervös jag blir nu! Gjorde cellprov för cirkus 7 år sen så de e väl på tiden att ja kammar till mig. Fick ju kallelse men struntade att gå i år (igen) men man kunde tydligen gå dit när det passar. Ska kolla upp det, lovar!

Tack tjejer!

• Grönöga

Pickolina: Det låter ju bra! Jag e inte sån att jag går o oroar mig i onödan men de måste jag ju erkänna att lite obehagligt känns det allt! Har haft så har i flera år till och från, gjort ultraljud och hela baletten o det finns inget fel. Den sista läkaren ja va till sa bara att vissa kvinnor har det så här, att det får jag lära mig leva med typ! Hur kul va de liksom. Tänker inte lysna på honom utan se till att jag blir hjälpt. Nåt måste man ju kunna gjöra. Det som känns xtra läskigt e just det att alla undersökningar jag gjort inte visar några fel så nu verkar det bara vara cellförändringar kvar! Hjälp!
    Ja ja, det har ju flera kvinnor innan mig haft och blivit friska från så om det e så borde det ordna sig ändå. Eller hur?

• Grönöga

ladymarmelade: Har ju tänkt i de banorna själv angående cellförändringar så de va inget nytt o me de menar ja att det inte var du som skrämde mig. Det blir bara lite mer påtagligt när nån annan har samma funderingar.
    Läkaren som ja va hos sist sa oxå att jag har lättblödande tapp så det kanske bara e det de handlar om!
    Men det e inte bara det utan mensen kommer lite som den behagar. Eller ja aningen var 4de el 5te vecka så nåt hum har ja. Funderar på att kanske börja med ppiller bara för att få ordning på de samt att min j*vla värk borde bli lättare.

Tack för allt stöd!

Svar på tråden Blödningstrassel