Kostnad?
Svår fråga kanske men ungefär hur mkt kostade/kommer ert bröllop kosta o vad är det som kostar..
hur finaniserar ni det?
Svår fråga kanske men ungefär hur mkt kostade/kommer ert bröllop kosta o vad är det som kostar..
hur finaniserar ni det?
Brudens kläder, make up + hår, naglar och annat till mig: ca 20.000
Brudgummens kläder, hår, accesoarer etc ca 12.000
Festen, maten, transporter etc ca 110.000
Honeymoon 85.000
Ringar 25.000
Summa totalt för brölloppet just NU: 276.000
Det drar iväg snabbt när man väl börjar. I vårt fall har det varit att vi hela tiden tänjt på vår budget, som från början va 150.000 inkl resa. Det märkte vi bara efter någon vecka att det aldrig skulle fungera. Men men, det är bara en dag i livet så, vi ska njuta ;)
Just det, vi har sparat sen 1 september och får hjälp av föräldrar, lite grann. Sen hoppas vi på feta kuvert, hehe, skoj-ohoj!
Vi jobbar hårt för att ha ett bröllop som denna :D
oj ja det var inte lite.. när det gäller bruden då.. räknar du med manikyr med tippar osv.. hur mktkostade bröllopsklänningen?
Vårt bröllop kostade uppskattningsvis 150.000 kronor. Vi skippade många kostnader för att kunna lägga desto mer på festen och bröllopsresan. Det var så här i efterhand ett mycket klokt beslut, vi är helnöjda. I stora drag fördelades budgeten så här:
Mat/Vin/Festlokal 80.000
Bröllopsresa 40.000
Musiker vigseln 6.000
Kläder m2b 12.000
Kläder jag 4.000
Ringar 7.000
Brudbukett 1.500
Inga pengar till sminkös, frisör och sånt - det fixade jag själv. Fotograf var en nära släkting. Åkte egen bil från vigseln till festen - med en vän som körde.
Inga brudnäbbar, marskalkar eller tärnor och följaktligen inga kostnader för dem.
Inga presenter till gästerna och trycksakerna gjorde maken fast lämnde bort för tryckning. Blommor i vigsellokalen och festlokalen plockade en vän på morgonen och dekorerade - mycket fint och personligt.
Klänningen går på 8.600, sen skor + väska + underkläder + slöja ca 2.000, smink och hår 2.000, naglar 500 (mina egna är långa så jag gör bara förstärkning med fransk manikyr), spa 400, bukett 1.300, plus lite hit och dit...
Vårt bröllop lär gå på ca 80-90 000 kr i slutänden. Utan bröllopsresa...
Men allt beror på vilken typ av bröllop man vill ha. Själva vigseln är ju gratis - sedan kan man lägga allt från 0 kr till hundratusentals och mer....
På denna fråga kommer du säkert få svar som går från 15 000 upp till 300 000. Ett bröllop är så individuellt och alla lägger pengar på det som de tycker är viktigt.
o, ja just det - vi har sparat ihop under ett år. Inhandlat saker lite si sänder. Mina föräldrar har bidragit till klänningen, annars står vi för allt själva.
Heyhey...instämmer med yrvädret och Lapinette.
Ett råd är att ha ett bröllop som passar er budget - annars kommer det att bli en stridsfråga med pengar. Som sagt - det kan kosta under tusenlappen att gifta sig.
Jag har varit på ett jättefint bröllop som var hemma i vardagsrummet med efterföljande kaffe och 7 sorters hembakta kakor. Hur fint som helst! (Det var nästan 30 år sedan och de är fortfarande gifta.)
Sen har jag faktiskt varit på ett bröllop på ett slott som var urtrist - och säkert urdyrt. Det är inte pengarna man lägger på bröllopet som är det viktiga utan att bröllopet speglar det ni vill och vilka ni är.
Glöm inte, bröllopet är till för er!
Du frågade hur vi finansierade det. För vår del så avstod vi från en inplanerad ombyggnad av badrummet och köket. Maken friade på julafton och vi är redan gifta så vi hann inte spara undan så mycket - utan får göra det nu istället.
låter som dyra bröllop men många bra knep :) får börja spara för fullt :)
fast nu när jag har läst alla så ser jag också (som många sagt) att det är väldigt indivuellt :)
Kommer att kosta ca 4000 kr.. :)
Vårat ligger på strax under 40 000 (för drygt 100 gäster) just nu, men då har jag räknat högt eftersom vi inte har så mycket exakta priser än...
vi kommer bjuda drygt 100 pers och har precis gjort en första preliminär budget. i den hamnade vi på 55 000, utan bröllopsresa. det var lite mer än vad vi trott, men förhoppningsvis kan våra respektive föräldrar skjuta till en liten slant, och resten ska vi spara ihop till. vi räknar med att kunna spara ihop pengarna på ett år. vi har lite undanlagt oxå, jag e rätt sparsam och han har precis sålt sitt hus så det blev lite vinst där..
Vår budget ligger på 60 000 och gissningsvis 90 gäster. Då ingår inte bröllopsresa i summan. Vi har sparat i ett och ett halvt år...
Vårt bröllop kommer att gå på totalt 105 000 kr, då ingår ringen som kostade 12 000 kr och bröllopsresan som kommer att gå på ca 30 000 kr inkl. fickpengar. Alltså kostar själva bröllopet ca 63 000 kr.
Vi har sparat intensivt i knappt ett år våra föräldrar bidrag med ca 15 000 kr tillsammans.
Det är mycket pengar men nu får jag det precis som jag vill ha det!