Inlägg från: Rosenhaga |Visa alla inlägg
  • Rosenhaga

Kostnad?

Vårt bröllop kostade uppskattningsvis 150.000 kronor. Vi skippade många kostnader för att kunna lägga desto mer på festen och bröllopsresan. Det var så här i efterhand ett mycket klokt beslut, vi är helnöjda. I stora drag fördelades budgeten så här:

Mat/Vin/Festlokal 80.000
    Bröllopsresa 40.000
    Musiker vigseln 6.000
    Kläder m2b 12.000
    Kläder jag 4.000
    Ringar 7.000
    Brudbukett 1.500

Inga pengar till sminkös, frisör och sånt - det fixade jag själv. Fotograf var en nära släkting. Åkte egen bil från vigseln till festen - med en vän som körde.

Inga brudnäbbar, marskalkar eller tärnor och följaktligen inga kostnader för dem.

Inga presenter till gästerna och trycksakerna gjorde maken fast lämnde bort för tryckning. Blommor i vigsellokalen och festlokalen plockade en vän på morgonen och dekorerade - mycket fint och personligt.

• Rosenhaga

Heyhey...instämmer med yrvädret och Lapinette.

Ett råd är att ha ett bröllop som passar er budget - annars kommer det att bli en stridsfråga med pengar. Som sagt - det kan kosta under tusenlappen att gifta sig.

Jag har varit på ett jättefint bröllop som var hemma i vardagsrummet med efterföljande kaffe och 7 sorters hembakta kakor. Hur fint som helst! (Det var nästan 30 år sedan och de är fortfarande gifta.)

Sen har jag faktiskt varit på ett bröllop på ett slott som var urtrist - och säkert urdyrt. Det är inte pengarna man lägger på bröllopet som är det viktiga utan att bröllopet speglar det ni vill och vilka ni är.

Glöm inte, bröllopet är till för er!

Du frågade hur vi finansierade det. För vår del så avstod vi från en inplanerad ombyggnad av badrummet och köket. Maken friade på julafton och vi är redan gifta så vi hann inte spara undan så mycket - utan får göra det nu istället.

Svar på tråden Kostnad?