• EricS

hotar att göra slut om hon inte får barn

Min sambo och jag har har varit tillsammans i 2 år. Hon är 21 och jag 22. Hon vill inget hellre än att bli gravid. Så pass mycket att hon har fått känslor för en annan, som också vill ha barn, så fort som möjligt. Även jag vill ha barn men jag tycker att vi ska vänta tills vi har stabilare jobb. Som det är nu så får jag projektanställningar i omgångar om 1-3mån på samma ställe. Förlorar jag detta jobbet får jag väldigt svårt att hitta nytt pga av få jobb i detta yrket.
    För ett par dagar sedan berättade hon om sina känslor till den andra och sa att hon ska fundera ett tag på vår framtid och vem hon ska "välja" (hennes egna ord). Hon har sagt att om hon skulle bli gravid nu skulle hon glömma den andra direkt. Vad som är frustrerande är att varje gång hon blir lite sur eller arg på mig så måste hon påminna mig att sådant bara får mina chanser att minska. Det känns som att hon letar efter tillfällen att bli arg på mig, som t.ex. när jag stängde av TV:n när jag skulle lägga mig och hon inte ens tittade längre!

Hon har frågat om jag inte är alls orolig att hon kanska ska göra slut, och på ett sätt är jag inte. Innerst inne tror jag inte att hon kommer lämna mig men jag tror heller inte att denna episod kan vara bra för vår framtid. När kommer hon få känslor för någon annan igen? Kommer detta hända igen? Visst är jag orolig (främst på vår framtid) men inte kommer jag förändra mig och vara extra snäll o sånt mot henne, det känns fel på nåt sätt, bara utav princip. Vad tycker ni? Borde jag kämpa väldigt hårt för få henne att stanna? Hur tror ni detta kommer att påverka vår framtid?

• Svar på tråden hotar att göra slut om hon inte får barn
  • KatarinaT

Hon verkar ju inte ha så djupa känslor för dig om hon "ränkar poäng". Verkar som att ni bor ihop. Stör det inte dig att hon kanske kommer hem imorgon och säger att hon valt den andra killen framför dig? Har hon inte mer känslor för dig än att hon kan lämna dig bara sådär. Att hon skulle älska dig mer om hon blev gravid tror jag inte ett dyft på. Kanske första veckorna, i lyckoruset av att vara gravid. Men sedan då?

Vill du själv se dig i detta förhållandet om tio år. Tänk på att det tyvärr är jättesvårt för en människa att ändra på sig. Tänk när ni står där om tio år och har två barn, villa, jobb, volvo mm mm, och en ny kille börjar på hennes jobb. Hur många gånger orkar du höra henne berätta om hennes känslor för andra? Hur många gånger orkar du vänta på att hon ska bestämma sig? Har hon sagt någon tidpunkt nu, eller är det "tills vidare" hon jämför er två?

• EricS

Ja, vi bor ihop. Hon säger nu att jag inte borde oroa mig och att hon inte alls vill lämna mig men att hon ändå är fortfarande förvirrad. Varför måste kvinnor vara så knepiga? Jag har i alla fall sagt till henne att jag orkar inte vara ovetandes och att hon måste bestämma sig för vad hon vill. Hon har inte sagt någon tidpunkt mer än att hon först vill prata ut med den andra.

• Malin22

alla kvinnor är inte så knepiga, du har bara haft otur!

• Ettolrach

Personer kan vara knepiga, män som kvinnor...

Du råkade som sagt träffa på ett sällsynt exemplar...

Om man ska snacka knepig kan man ju ta min ex-make som exempel. Han kunde sura över saker och skällde som en ilsken hund om man frågade om mna kunde göra något. Men lät man honom sura och inte frågade så blev han än surare. Där skulle man vara tankeläsare för jag kunde få "fel" jag gjort skängt i ansiktet månader senare när jag glömt bort vad det handlade om...

• viktualia

näe... jag skulle säga att du är värd någon mognare tjej än hon! Nån som respekterar relationen, dig och sig själv på ett annat sätt. Hon behöver växa till sig lite och hitta sig själv låter det som.
    Sköt om dig och lev det liv du mår bra av!!

• Teppe

Mitt råd är: FLY från henne det fortaste du kan! Jag känner en som inte gjorde det och hans tjej sa likadant som din tjej. Han lever därför i ett totalt helvete. Inse att hon är inte riktigt funtad och att du bara skadar dig själv om du stannar. Jag tror inte det finns det minsta lilla hopp om henne. Hon är och förblir fördärvad.

• creative

Du måste absolut lämna henne direkt och inte låta henne ha det övertag hon nu har.
    Varför ska du gå och vänta på hennes beslut? Du är värd någon som vill vara bara med dig. Om hon inte vet, borde du inte vilja stanna.
    Var rädd om dig själv och din självkänsla- hitta någon som älskar dig fullt ut och respekterar dig.

• najna

Dumpa henne! Hon verkar ju inte riktigt riktig...

• Änglahund

Kram till dig!

Jag fattar inte varför hon ska prata ut med den andra? Det är väl för hundan DIG hon har en relation med?

Hon verkar ju inte riktigt som om hon har alla ljusen på däruppe..

• Pepparmyntan

Verkar tyvärr inte som att erat förhållande är så stabilt. Det är nog inte rätt förutsättningar för er att skaffa barn just nu. Ni bör reda ut era problem innan ni skaffar barn. Din tjej verkar tyvärr inte vara så mogen. Hoppas det ordnar sig.

• Kickit

Ett barn är ett gemensamt beslut! Likväl som jag kan förstå hennes längtan, kan jag förstå ditt förnuft. Försök sympatisera med henne och hennes hormoner, för det kan vara jävligt tufft när man inte styr själv längre. OCh hon MÅSTE förstå dig. Att tvinga fram nåt sånt här är både oansvarigt och egoistiskt. Ni måste enas om detta, förstå varann, och vara rädda om varandras hjärtan.

• Lena+Mattias=sant

Hur har det löst sig för er?

• bumble

Jag tycker du ska försöka komma på vad det är hos henne du egentligen gillar och om det hon ger dig är värt det hon också utsätter dig för. När du har tänkt igenom det tror jag eller hoppas jag att det är lättare för dig att gå vidare. Hon verkar vilja ha ett övertag om dig och jag tror tyvärr inte att det kommer att stanna när ni har fått barn då kommer hon att hitta annat att hota dig med. Jag tycker verkligen att du ska lämna henne eftersom hon inte verkar ha någon respekt för dig. Slösa inte bort dina år på en som henne när det finns så många andra underbara tjejer som väntar på någon som dig.

•  Miss Cee

Säger som teppe: FLY!!

Du VILL inte ha barn med någon som är så manipulativ och kortsiktig. Du VILL Inte ha ett sådant band till denna person för resten av ditt liv.

FLY

• Lucia05

Låt henne dra. Ju förr du blir av med henne desto bättre!

• Chokladtårtan

Säger som alla andra, fly.

Run Forrest, run.

• ia´s

Lita inte på denna tjejen!!!
    Tror inte hon stannar hos Dig, även om Ni skaffar barn ihop!!!!!

Säger som Dom andra......DRA/FLY NU!!!!!

• Fru Enarsson

Känner du att du älskar och litar på henne så kämpa för ert förhållande men skaffa inga barn just nu. Barn är oerhört krävande och behöver stabilitet. (har jag hört) Lycka till!

Svar på tråden hotar att göra slut om hon inte får barn