Inlägg från: Lollo070707 |Visa alla inlägg
  • Lollo070707

Vår dag 070707... #3

Hej!

Får man vara med här..? :)
    Vi har bestämt för någon månad sedan att vi ska gifta oss 070707.
    Helt upprymd och virrig så mycket som ska göras så man vet knappt var man ska börja... ;)

• Lollo070707

The

Såg precis en annan tråd här på BT där det pratades om konstgjorda blommor. Såg även ett företag som hade blå riddarsporre... För det var väl det du var ute efter..? ( om jag nu inte förvillat mig i alla inlägg här :) )

www.artflowers.se/

annars kolla på tråden... Kanske till någon hjälp

www.brollopstorget.nu/Forum-1-24/m1810971.html

Hoppas du hittar något. Alltid kul om man får sitt första val.

• Lollo070707

The

Har du kollat upp möjligheten att konservera den speciella riddarsporre som du fastnat för... Inte för att jag vet om det funkar, men kanske kan vara en möjlighet???

• Lollo070707

Starstruck

Vad kul!!! Var kommer ni gifta er någonstans? :)

• Lollo070707

Starstruck

Vi ska gifta oss i göteborg, förmodligen den kyrkan som tillhör vår församling...

Det gör väl inget om man är lite annorlunda mot vad det brukar vara :D Kommer dom kanske ihåg ert bröllop bäst.. :)

• Lollo070707

Hur kan en kyrka vara preliminär bokad för konfirmation den 7/7 :( ??? Suck vad jobbigt! Får försöka hitta en annan fin kyrka, tror jag...

• Lollo070707

The

Jo det är klart att det inte är omöjligt. Känns bara som om det är ett rätt populärt datum för vigsel, särskilt om man kollar härinne... Kan kännas lite konstigt. Men det kan ju åh andra sidan vara för att jag hade ställt in mig på detta och för att det är vårt datum hehe :D

• Lollo070707

The

Ja det var synd, kvinnan som satt på pastorsexpeditionen sa i och för sig att kyrkan var bokad preliminärt två helger i rad och en av helgerna var vår helg. Och då blir det en av dom helgerna men hon visste inte riktigt ännu vilken det är som konfirmationen ska vara på... Hon sa att jag kunde ringa senare och kolla när det var klart. Men jag vet inte om jag vågar vänta. Tänker att då är andra alternativen kanske redan fullbokade ifall det nu skulle vara så att det blir våran helg...

Vi har inte kommit så långt i planeringen ännu, mycket ännu på planeringsstadiet så att säga. Lokal är iaf fixad. Börjar få ett litet hum om hur jag vill ha inbjudningarna och lite smådetaljer runt omkring (älskar smådetaljerna:D) Band till festen har vi ett prel. och florist håller på att ordna sig med... Maten vet jag inte riktigt hur det ska bli håller på med lite alternativ, funderar på att göra det kalla rätterna själv (ska ha buffé) och catera varmrätterna...

Det är väl ungefär vad vi (mest jag) har hunnit med... :D

• Lollo070707

förhoppningsis
    Ja jag ska göra det... får ta tag i detta imorgon, jobbigt när man inte har så mycket tid över på eftermiddagarna när man kommer hem bara, dom stänger ju rätt tidigt på att pastorsexpeditioner och har lite svårt att ringa från jobbet... Men det löser sig. :D I värsta fall får det väl bli rådhuset! Vill ju ha min dag... :)

Svar på tråden Vår dag 070707... #3