Vår dag 070707... #3
Hej allihop, en till 070707 brud här. Va långt alla verkar kommit - vi har bara bokat kyrka, lokal, smink, hår och på lördags ska vi på möte med en fotograf. Någon som har tips på tema för just denna dag?
Hej allihop, en till 070707 brud här. Va långt alla verkar kommit - vi har bara bokat kyrka, lokal, smink, hår och på lördags ska vi på möte med en fotograf. Någon som har tips på tema för just denna dag?
Hej alla ni andra 070707'are. Ni har säkert redan diskuterat detta en hel del men inget som jag kunde se de senaste dagarna - hur långt har ni kommit i planeringarna/förberedelserna? Vore kul att veta. :)
Har ni kommit på något färg-tema? Vi tänkte ha vinrött, vitt och guld - är det jättevanligt och trist enligt er? Har ni någon bra sida där man kan kolla på förslag på dukningar samt på inbjudningar, festhäften mm?
Vi har också bokat allt utom fordon som vi ska åka med från kyrka till festlokal. Just bilen är viktig för min m2b så jag låter honom helt bestämma (Nåja, nästan helt iaf :) )
När har ni tänkt att skicka iväg inbjudan? När tycker ni att man ska skicka när man har långväga gäster (Finland)
MissTess:
Har ni funderat på hur era inbjudningskort/tackkort ska se ut?
MissTess:
Vad blev det för kläning då? *nyfiken* jag har tittat på en hel del Maggie Sottero - klänningar. helt underbara som man kan få lite billigare om man köper begangnade.
Vi har också funderat på att istället för presenter önska oss pengar till bröllopsresan eler som en hjälp till kontantinsatsen för hus vi planerar köpa. Är det ok att önska så eller det som tiggeri? Självklart får alla ge vad de vill eller om de vill ge nåt överhuvudtaget
MissTess:
Helt underbar klänning! Något liknande är jag också ute efter. Köpte du eller ska du hyra?
Fick upp vår förlovningsbild på brudparssidan nu. :) Tror jag hittade er sida också. :)
Jo, det underlättar ju för gästerna - hoppas verkligen de ser det som det också.
MissTess:
Va kul att redan ha hittat sin drömklänning! Jag ska nog köpa en begagnad - man kan ju alltid sälja den sen igen om man vill och orkar. :)
jag önskar jag hade mer tid så jag kunde planera bröllopet. Nu går all tid till jobbet. Stressigt som fasen. .:(
Planerar ni ihop eller är det mest bruden som lägger ner tid och kommer med idéer? Hos oss är vi nog rätt lika exalterade och har bokat allt tillsammans - fast jag är nog snäppet mer planeringstokig. Vill ha allt klart nu! Skönt att vi bara har lite småpyssel kvar. :)