Inlägg från: MissTess |Visa alla inlägg
  • MissTess

Vår dag 070707... #3

TomKat:

Har nog bokat det mesta man kan boka...
    Det som inte är "riktigt" klart ännu är makeup för mig o tärnan och maten.
    Klänning ska jag kika på idag

• MissTess

Jo, har ju en bild om hur min drömklänning ska se ut på ett ungefär.
    Om du vill kan du gå in på www.chardas.com/ gå vidare till SMAKPROV 2006 ÅRS KOLLEKTION och så klickar du på 4:de bilden, där är den!

• MissTess

The:

Ja, jag är jätte förtjust i den!
    Hade tänkt ha tiara, håller på att spara ut mitt hår, vill ha det väldigt långt och lockigt, sen bara göra en uppsättning av "överhåret" så att man får lite höjd på det.
    En kompis till mig är frisör, så hon ska fixa mitt hår.
    Är lite osäker på om jag ska ha smycken och i så fall vad....men har ju tid på mig att tänka
    Ska hur som helst bli spännande att kika på klänning idag, och hoppas att dom har något liknande som på bilden!

• MissTess

TomKat:

vi har samma färgtema
    Mest för jag tycker dom passar bra ihop.
    Min tärna ska ha en vinröd klänning, den färgen hon passar bäst i.
    Och min bukett består av röda rosor. Tärnan ska ha en bukett med vita.

• MissTess

TomKat:

Vi har ändrats oss lite nu... =) det blir silver i färgtemat istället för guld.
    Det var ganska mycket silver detaljer i klänningen jag hittade igår.
    Och sambons kläder går också lite i silver/grått.
    Har inte funderat så mycket på inbjudningskorten ännu, min sambo är duktig på sånt, så han har väl lite tankar om hur det ska vara, han känner en som har ett tryckeri också.
    Vi tänkte nog skicka ut dom i början av april.

• MissTess

The:

Jo, det är alltid bra att ha lite kontakter, så man kan komma lite billigare undan.
    Vi satt och räknade igår kväll på våran budget, och oj va det drar iväg, det är mycket dyrare än man tror att gifta sig.
    Fast klänningen var billigare än vad jag hade räknat med i alla fall.

• MissTess

The:

Åh va härligt att resa bort! Och smart att köpa kostym och klänning där!

Vi har hyrt en bystuga där vi ska ha festen, kostar 800 kr för en helg helg.
    Vi ska ha catering med buffé. Jag känner kocken, så han har lovat oss ett bra pris.

Sen är min morfar bagare så han fixar tårtan.
    Min sambo har sjungit i band, så han har lite kontakter och ska fixa ett cover band som ska spela på festen.
    Sen har vi bokat en solist som ska sjunga i kyrkan.

Vi har inte bestämt hur vi ska göra inbjudnings/placeringskort ännu, men sambon känner en som har ett tryckeri, så vi ska väl prata med honom om det.

Frisör har jag ju redan (min kompis), det enda jag inte fixat än är make up, Rättvik där vi ska gifta oss är inte så stort, så finns inte direkt något utbud på sånt, men har fått ett nr till en tjej som jag ska kontakta.

Det som vi valt att lägga mycket pengar på är fotograf. Dom ska vara med oss 3-4 timmar, sen har vi valt ett ganska exlusivt album, så där drar det iväg, men det var en av grejerna jag verkligen ville lägga pengar på.

Sen är vi lite osäkra på vad vi ska ha för transport från kyrkan till festen. Det blir nog nästa projekt.

Vi vill gärna åka till Thailand på bröllopsesa, men vet inte om vi har råd med det samma år...
    Tänkte om man skulle på inbjudan skriva att istället för presenter får dom gärna ge ett bidrag till bröllopsresan och skriva med ett kontonr där dom får sätta in en valfri summa, jag vet inte... en fundering vi hade.
    Hur gör ni med önskelista?

• MissTess

TomKat:

Det bidde en liknande den här: chardas.com/sida704.htm
    Fast den är "rak" i urringningen och så är det snörning bak.

Jag tyckte också först att det skulle kännas lite sniket...
    Men samtidigt tycker jag att det måste underlätta för gästerna, dom slipper ut och leta presenter, och vi får någonting vi verkligen vill ha.

• MissTess

TomKat:

Ja, jag såg klänningen på en gång jag klev in i butiken, och tänkte bara DEN ska jag ha! Brydde mig inte ens i att titta på dom andra
    Jag ska hyra, kostar 4.500 kr + underkjol 350 kr.
    Inte så farligt tyckte jag...
    Ok, då måste jag leta på eran sida också

• MissTess

TomKat:

Vi hjälps åt lika mycket.
    Vi delar upp, han är tex väldigt kreativ och har stor fantasi, så han skulle göra inbjudningskort i dag på jobbet, så får han ta hem sen och jag får godkänna

• MissTess

The:

Tycker absolut ni kan be eran tärna betala klänningen själv.
    Det hade varit självklar för mig om jag skulle vara tärna på min väns bröllop.
    Inget snack om saken, när den är skräddarsydd och kommer kosta max 500 kr.

Tycker jag i alla fall...

• MissTess

Typiskt!
    Nu när man försöker göra allt för att hålla i pengarna och spara undan så mycket som möjligt så blir cykeln stulen. Nån som vart in på gården i natt och snott den.
    Räknar knappast med att få tillbaka den, så blir väl illa tvungen att köpa en ny. Jobbigt när man får oväntade utgifter!!!

• MissTess

Nu har jag bokat en makeup artist, känns skönt, för utbudet är inte så stort i det samhället vi ska gifta oss, så jag var rädd för att det överhuvudtaget inte skulle finnas någon.
    Hon tog 600 inkl. provmake och 350 för tärnan, var inte så farligt tycker jag, eller....?
    Jag hade iaf räknat med mer.

• MissTess

Kul med presentationer, även om jag hittat till en del av era bröllopssidor

Jag heter iaf Therese, fyller 26 nu på söndag, min blivande heter Jörgen och är 36 år.
    Vi bor i ett hus i Borlänge. Jörgen har 2 barn, 11 & 5 år, som är här varannan helg.
    Jag jobbar som personlig assistent och Jörgen är avdelningschef på Dagab (på smågodisavdelningen )
    Vi träffades dan före midsommar 05, och Jörgen friade i London 14 april - 06.

Vi ska gifta oss i Rättviks kyrka, eftersom jag är född och uppvuxen i Rättvik.

• MissTess

Vi skickar "save the date" kort med julkorten, sen skickar vi inbjudan i slutet av april.

Svar på tråden Vår dag 070707... #3