Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

Vår dag 070707... #3

Singapore Airlines, du kunde inte ha valt ett bättre bolag för första långresan!
    Underbarservice, god mat, gott om plats osv...

pocket är bra, kostar inte så mycket så man kan sprida dom runt världen. Är ett stort fan av alla bokbytar ställen som finns i Asien =) då räcker det med att ta med 2-3 böcker som man sen byter ut allteftersom, på det sättet kan man läsa massa böcker utan att behöva bära runt dom. Räddar min semester varje år då jag är en stor bokslukerska.
    Bagagevikten är rätt flexibel, dessutom får du ha både handbagage + handväska så ta den största handväskan du äger för den väger dom aldrig *s*

• förhoppningsis

ok använder du inte handväska till vardags så är det kanske ingen ide att börja nu bara för att du ska flyga.
    Det brukar sällan diffa spec mycket i pris mellan flygbolagen och jag betalar oxå gladeligen extra för den extra servicen och utrymmet. dessutom värt massor att slippa tidsspillet vid mellanlandningar... (dessutom då bagaget brukar komma bort)
    De senaste 2 åren när vi varit i asien har vi köpt varsin jätte ryggsäck där nere och fyllt med allt vi shoppat, jätte bra att bara ha lite packning på vägen ner.
    många hotell har bokbytarhyllor, dvs bokhyllor med böcker från hela världen, där lämnar man sin egen bok och så väljer man en ny. På en del ställen har de affärer med bara böcker men där får man betala en slant extra för varje bok.

Limegrönt och silver kan funka riktigt bra ihop. Bara att se till att klänningen hänger hemma hos er så kan du ju kolla =)

Perfekt att ha "privatguide" på semestern som vet var man ska handla och vad saker ska kosta osv
    hoppas ni hittar era blommor!!

Har prelbokat fotograf idag på morgonen, blev klart dyrare än vi tänkt men så går det när man är sen...

• förhoppningsis

kollade tärklänningen på hemsidan, vet inte om det ä bilden men den ser inte så jättesilvrig ut, tror det funkar kanon med limegrönt till

• förhoppningsis

Å vad mysigt, vet inte hur vädret är hos er men här strålar solen! Kanonväder för svampplockning... har inte hunnit ut och kolla i skogarna i år än så länge köper jag svamp på Hötorget istället. Perfekt att frysa in, då räcker det hela vintern om man har tur.

Föll hon pladask är det ju inget att prata om, då är det ju den man ska ha! Tur att färgen funkar ändå, är den lite åt det blåa hållet kan det ju bli jättefint mot det övriga kornblåa i ert tema.
    Ska ut och kolla klänningar om nån vecka, letar mest modell för jag kommer nog köpa min från kina

• förhoppningsis

Har du hittat en klänning som det sa "klick" för till ett pris du vill betala så skulle jag absolut ha köpt den. Brukar säga att "den ville följa med hem/eller den ropade på mig" när det bara känns sååå rätt!!
    Men är et en Nixa så riskerar man inte att den tar slut heller och om du inte måste bestämma dig innan du åker så kolla med skräddaren där nere vad det kostar att få den figursydd... om inte annat som jämförelse =)

Vikten är inte så farligt som man kan tro, förra sommaren sydde jag en balklänning med underkjol, lite andra kläder, skjortor, kjolar, 2 kostymer, och köpte 4 par skor, toppar och linnen å massa mer. Det + packningen för 2 veckors semster inkl stora handdukar och jag klarade mig under 20 kg.
    Så packa lätt inför resan, packa för halva tiden och tvätta i mitten så får du med allt du vill hem.
    Om inte har jag för mig at det kostar ca 300 kr att skicka 10 kg packning per post hem.

en kläningen är svårt, vill du ha en kopia? Sitter den du hittat här perfekt? Hur mycket spelar priset roll?

• förhoppningsis

För det priset så ta den!! NU!!
    spec om den pratade med dig, då är det meningen! visserligen kan du säkert få det lite billigare där men inte så mycket att det är värt det. Det som gör det billigare är ju bla det sämre kvaliteten på tyget...

• förhoppningsis

The (och alla andra)
    det är mindre än 10 månader kvar nu!!

så då är det ju helt ok att köpa sin klänning. Låter väl bra att hämta den i januari, den tar ju lixom lite plats... vet inte hur ni har det men hos oss är garderober en bristvara

• förhoppningsis

Tess
    Antar att ni åkt nu men ha en kanon resa och se till att ha det riktigt bra!

• förhoppningsis

Skönt att resan gick bra, sola lite åt mig oxå

• förhoppningsis

Pratade med kyrkan i morse och fick veta att de inte accepterar CD musik där rök min utgånsmarsh.
    De sa visserligen att kantorn är jätte duktig men jag har svårt att tro på att nått som är trumpet och säckpipa blir bra på orgel...

• förhoppningsis

The
    Har mailat över våra solosånger till de som ska sjunga (syskon) så de kan börja öva, funderar lite på ny musik till in och utgång.
    Lyssnade på den "klassiska" ingångsmusiken i orginal, visade sig at det var en hel del olika instrument med i den, men den blir ju bra på orgel så kanske kanske en av de vi vill ha funkar. Ska träffa kantorn så fort jag får veta vem det blir. Ska få hem papper från kyrkan snart, men de lägger inte schemat förrän till nyår för nästa sommar... tänk om alla kyrkor florister och biluthyrningar kunde ha lika bra framförhållning som vi blivade brudar... vad mycket enklare det vore.

6000 för kostym + 2 skjortor låter bra om det är i fin tyg kvalite´ och dessutom sydda efter ens egna mått, jfr med att köpa kostym och sen vara tvungen att sy om den.
    Hittat några blommor?

Var hos sambons föräldrar igår och de undrade lite om deras roll som värdpar osv. De uppskattar mina planneringsdrag och att allt verkar gå så smidigt. Jag gillar att göra saker själv, då vet jag att det blir rätt + att det blir gjort.
    Det är eg bara att hälsa välkommen och hålla ett tal som ligger på deras uppg.
    Lovade min blivande svärmor att följa med och köpa en klänning till henne när det börjar närma sig. kan bli en upplevelse...

Sambon och jag har tagit en riktig långpromenad i det fina vädret, så mysigt!! Gäller att passa på innan höstrusket kommer tillbaka.

• förhoppningsis

The
    Ok, ja där är det nog inte helt omöjligt att du hittar bra blommor.

Har ju både kyrka, och smink fixat dessutom gjort första provsminkningen =)

Men varför vet du inte hur er cermoni ska se ut? När min kompis ingick partnerskap fick de hem massa papper innan med 3 eller 4 olika varianter av cermoni och så fick de välja. Får inte ni det?
    Är inte kyrka eller inte lite upp till prästen eller har jag missuppfattat det totalt?

Ja Gerda var det länge sen man hörde nått av...

Selma7 vi har blått och silver som tema, har inte valt buket ännu.
    du då?

• förhoppningsis

Selma7
    vi funderar på All I ask of you som solosång

• förhoppningsis

The
    Å vad kul att ni hittat en blomstertillverkare *håller tummarna* vore ju så perfekt om det funkar så ni får riddarsporrar.

Uch vad jobbigt med kyrkstrulet, jfrt med det är mina kyrkomusiksproblem ingenting. Har hittat en av de vi funderar på med noter till orgel, hoppas det låter bra...
    Bråkar de för mycket så hota med att prata med tidningen el nått

• förhoppningsis

The
    näe domkapitlet kan ju vara lite jobbigt att trotsa om man är präst =)

oavsett vad det kostar hos er så är det nog billigare än hemma, tror du inte?

Vet inte hur era medier funkar där nere, men det är statskupp i Thailand nu.

• förhoppningsis

The
    Men åh vad kul!! Jätte grattis tll fyndet av blommorna! Vilket kanonpris det var oxå... vore väl kul om du köpte några extra till tårtdekorationer, klart det funkar, finns ju massa bilder på tårtor med blomster dekorationer! Köp med några extra för säkerhets skull oxå, för 5 kr st är det dumt att riskera att stå med för få... klart jag vill se foton! HAr ju hållit tummarna och känner mig minst sagt involverad i ert letande efter de perfekta blommorna.

Hur går det med sömnaden? blev det bra?

Svar på tråden Vår dag 070707... #3