Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

Gerda>> ja, men blir jag verligen nöjd då? och lika fin som Nixas? Vad händer om jag går ner i vikt under året.. det är ju rätt långt kvar.. *osäker*

• Fru The

Gerda>> ja verkligen.. jag fastnade ju så för en klänning och inte var den dyr heller... bara 2700kr..

• Fru The

Gerda

Nej min klänning köper jag nog sen.. vill inte stressa heller och så har jag chansen att prova mer och fler klänningar.

Sedan ska jag ju ha klänningen i en dag och jag tyckte inte det verkade vara nån dålig kvalitet på den klänningen jag provade.

Däremot undrar jag lite vad en tärnklänning kostar att sy upp där innan vi fattar beslut.

Sedan är du lite frågan om färgen på tärnan.. Limegrönt är ju en väldigt färgstark färg liksom kornblått.. Kanske lite ljusare blå passar bättre och komplettera med en kornblå sjal??

Varför byter ni inte ut på IKEA istället för att ta allt extrajobb?

• Fru The

Gerda

Okej.. kan man få komma och hälsa på i vackra Oslo?? Sambon har aldrig varit där..

Ja, färg på tärnklänning är jättesvårt.. Blir det snyggt med kornblå klänning med limegrön sjal då?

Eller

Något ljusare blå med kornblå sjal?

För limgrön klänning blir ju väldigt lysande.. Och kornblå är ju ändå huvudfärgen vi vill ha..

Lite tankar om saken vore fint!

Ha en fin dag!

• Fru The

Gerda

Vi var just i Uddevalla och kollade på kläder. *ler* Vi konstaterade att himmelsblå klänning med kornblå sjal vore hemskt snyggt. Kornblå blir så stark annars. Lite överdomenant.

Kornblått kommer jag ha i buketten, tjejen i plastrongen och marskalken i slipsen för övrigt.

Lime används mest till detaljer som servettringar, till näsdukspaketen och sånt. Bara något som bryter av så att säga.

• Fru The

Gerda

Ja, ska verkligen säga till om vi ska till Oslo. Hade varit kul att ses. Är det inte rätt dyrt i vårt vackra grannland?

Enhet vill man naturligtvis ha och på ett bra sätt.. Jättesvårt. Men vad tror du om idén ovan?

• Fru The

Gerda!

Förstår precis.. dyrt att leva, men bättre än arbetslösheten som väntar på andra sidan gränsen..

Himmelsblå och kornblått blir perfekt! Kanske ska ge henne något smycket med limegrön sten eller så? Ska fundera vidare på det.

Det får i alla fall bli en mycket enkel klänning då min ser ut såhär:
    pg.photos.yahoo.com/ph/thess_brollop/album&.src=ph&store=&prodid=&.done=http%3a//pg.photos.yahoo.com/ph/thess_brollop/my_photos

Vad tror du?

• Fru The

Gerda

Tack! Min drömklänning. Gillar det stilrena. Tänkte till tärnan en fotlång klänning av enklare snitt och definitivt utan broderier eller bara en pärlrad upptill eller så. Den kan väl inte kosta mer än 500kr i Singapore, eller vad tror du??

• Fru The

Gerda

De lär pruta själva eftersom vi ska både sjal, slips och kostym med väst till min blivande fru också. Ev. funderar jag på en kavaj till mig. Kul att kunna vara festfin. Kanske ett par finbyxor också? Måste ju passa på!

Något annat som du tycker att jag ska passa på att skaffa när jag ändå är där?

• Fru The

Det ska jag absolut köpa.. behöver nya väskor.. Måste väl be dem sy upp en såndär väskpåse till tärnan också kom jag ju på nu...

Svar på tråden Vår dag 070707... #3