Vår dag 070707... #3
Bäst att börja skriva en lista så man inte glömmer något med andra ord.
Vilka färger har ni då? Har säkert frågat innan, men minnen är lika bra som det är kort..
Vad är du själv ute efter för klänning? *nyfis*
Bäst att börja skriva en lista så man inte glömmer något med andra ord.
Vilka färger har ni då? Har säkert frågat innan, men minnen är lika bra som det är kort..
Vad är du själv ute efter för klänning? *nyfis*
Gerda
Färgerna låter jättefina tillsammans. Knaske ska säga att kyrkblad och festprogram kommer gå i creme. Sedan kommer hjärtan in nånstanns hela vägen. Tror det kommer bli bra..
I motsatt till er så bestämmer jag väldigt fort vad jag vill ha och sedan kämpar jag mig blå för att få det på det viset. Och oftast finns det nån orsak för att det inte går att göra som jag vill och då får jag tänka om, men det tar sin tid... Stångar mig lite blodig först.
Jag ville verkligen ha mina sidenblommor och just den riddarsporren som jag ville ha i buketten. Faktum är att den inte går att hitta. I alla fall inte i Norden. Så då var det bara att börja tänka om.. Så är det ofta för min del. Gäller inte bara bröllopet. Jag kör fast i olika spår, men jag tar mig ur, det tar bara tid.
Så den bilden jag hade inför bröllopet för ett halvår sedan och den jag har nu är totalt olika på många områden. Allt växer fram och samman så småningom.
Hur är det med graviditeten då? En annan funderar på om man över huvud taget ska ha barn och hur man i så fall löser det... Hade gärna sett mig i rund mage!
*kvällskram*
Gerda
Varken jag eller sambon har barn. Hon vill inte heller föda. Så det blir väl insimination av mig så småningom skulle jag tro.
Addoption i sig är väl inte fel, men jag missar ju den runda magen då... ;)
förhoppningsis
Tror inte att jag hittar mina riddarsporrar. Har varit i kontakt med Nordens största leverantör av konstgjorda snittblommor och de hade den inte. Jag blir nog nöjd med de andra blommorna när jag väl har fått hem dem!
På tal om tärnan. Hon älskar svart, så färg är nog inte problem. Men ljusare blå klänning med kornblå sjal låter perfekt. Påsen bör vara i samma färg som klänning. Vill inte att den ska läggas märke till.
Och bukett får hon och i den är det ju samma blommor som min så där kommer lite kornblått in i bilden också.
Lime har jag bara som servettringar i dukningen och till näsdukarna. Kommer inte bli mycket limegrönt alls, men lite som bryter av.
Kan kanske bli något silversmycke med just limegrönt eller blått i också. Men det är ju smådetaljer!
Handledsblomma låter fint också. Jag undrar just hur jag ska göra. Hanledsblomma eller bukett??
Det var ju någon här på BT som föreslog att man skulle stå mitt emot varandra hela tiden i kyrkan. Men man lämnar väl inte bort buketten direkt för det? Måste även fråga tärnan vad hon vill ha kanske? Hmm.. svårt val ju!
Gerda
Så småningom i alla fall. Skulle önska bättre ekonomi innan i och för sig. Just nu är jag ju den som är försörjande..
Ja, handledsblommor är vackra, men jag undrar just hur snyggt det blir med fake i. Tror att jag håller mig till buketten som jag tänkte och så får även hon lite hårblommor. *ler*
Om en vecka drygt kommer tärnan från sin semester så då får jag prata med henne i alla fall och se. Fram till dess händer ju andra saker.
Nepp frukost innan jobbet vore fint. Hörs!
Gerda
Ja, och en fast inkomst vore väl bra. Sambons a-kassa är inte mycket att hänga i granen så att säga.
Barn blir det, men jag är ju ändå bara 26år än så länge, så tid finns.
förhoppningsis
Japp precis så. Jag vill bli mamma och för henne räcker det att vara medmamma. Tur för mig. Fast hon tjatar ibland på att vi ska ha smått.
Vet inte ännu hur vi ska lösa inseminationen. Närstående, Sverige eller Danmark. Usch vad svårt det är, för att inte säga dyrt!
Och ja, jag menade att man står vänd mot varandra och inte brevid varandra. Så får andra ser mer än ryggen. Lite praktiskt. Men fundera allvarligt på att behålla buketten ändå.. Får väl prata med prästen och se hur vi gör där. Men en rar idé är det ju.
Tärnan får sin bukett om hon inget annat önskar.
Gerda
Jo, uppe med tuppen får man vara när man jobbar.. Kommer börja kl 6 på morgonen senare och då är det bara att vänja sig... Är å andra sidan morgonpigg, så hellre morgonen än kvällen..
förhoppningsis
Glass?? Oj då..
Ni har verkligen snackat idag. Numera kan man bara snacka hemma och jag är på väg till simhallen. Har beodrat mig dit varje onsdagskväll nu. Måste träna inför bröllopet om inte annat.
förhoppningsis
Inte mycket att välja på när man är städerska. Antingen det eller jobba till kl. 20-21 nångång. Vilket inte passar med övriga fritidsgrejer (psykolog, folkdans, slöjd, simning m.m.)