Inlägg från: Gabbies |Visa alla inlägg
  • Gabbies

Vår dag 070707... #3

Kopierar in min lista igen:

detta har vi klart:

*Kyrka bokad
    *festlokal bokad ( Ingår buffé )
    *klänning inköpt
    *skor inköpta
    *frockcoat till mannen inköpt
    *Caketopper inköpt
    *Gästbok och fotoalbum inköpt
    *tiara köpt
    *Tärnor tillfrågade och tackat ja
    *solist tillfrågad och tackat ja
    *brudnäbbar klart
    *budget satt
    *gästlista skriven
    *save the date magneter köpt
    *layout bestämt på alla trycksaker
    *brudbuketten vet jag precis hur den ska se ut, har ev, bestämt vart alla blommor ska köpas ifrån
    *har sett ut en vigselring

• Gabbies

vi bestämde det förra midsommar..

• Gabbies

JoMiJon: det finns en jättebra lsita här på BT med saker man ska göra inför bröllopet och hur långt innan.. den är verkligen värd att ta en koll på..

• Gabbies

JoMiJon: typiskt att erat förstahandsval var bokat redan.. Tyvärr är det nog så det datumet.. vi fick lov att byta kyrka för någon månad sedan o vi hade tur för det fanns en tid kvar i den kyrkan vi bytte till..

• Gabbies

p.s: det finns mkt att planera ett år innan.. titta bara på BTs planeringslista..

• Gabbies

för oss är datumet viktigast..

Vi ska inte heller ha ett stort vräkigt bröllop.. mkt därför jag börjat planera så tidigt.. hittat mycket tips på billigare alternativ och sprider ut kostnaderna..vi har en budget på 40.000 kr på ca 60 gäster.. detta är dock utan bröllopsresa..

• Gabbies

Madelensh: jag ska ha en liten pojke som näbb.. han ska inte ha corsage.. han kommer vara lite över 2 år vid vårat bröllop.. de e som du säger den kommer inte att sitta kvar iaf.. plus att jag ska inte tvinga på pojkstackarn en varm kostym mitt i sommaren.. han ska bara ha en kortärmad skjorta o ett par finbyxor..

• Gabbies

vårat färgtema är lila är cremé.. vi ska göra alla trycksaker själva..

• Gabbies

för vi har bara ett år kvar, ett år kvar, ett år kvar!!!!

• Gabbies

nej jag ska åka iväg till jobbet i em och jobba kväll.. plus att jag jobbar helgen så det blir inget firande för vår del

Svar på tråden Vår dag 070707... #3