Inlägg från: l i s a |Visa alla inlägg
  • l i s a

Vår dag 070707... #3

Ja, jag blev så peppad av att få prata (skriva) om detta att jag ringde på en gång!

Lokalen ska användas till just fester och bröllop. De funderar också på att under veckorna ha öppet för konstutställningar etc. Roligt koncept!

Man kan välja allt från att hyra bara lokalen som den är och fixa allt annat själv till att få mat, dryck, dukning och allt fixat. Vi får se hur vi väljer. Det beror nog på priser och sådant.

• l i s a

förhoppningsis, vi tänker nog dekorera "så lite som möjligt", eller minimalistiskt snarare, och jobba mer med ljussättning. Alltså, inget tyg och tyll utan snarare åt hållet vita dukar och ordentlig scenbelysning i lokalen som ändras efter ljuset ute och efter middagen. För mig är det så mycket viktigare med bra ljus än med "pynt" såväl när det gäller fest som när det gäller heminredning.

Gerda, ja visst! Det lät så mycket bättre än jag hade hoppats på! Jag blev så ruskigt peppad nu! Wihii! De renoverar toaletter och handikappanpassar nu i sommar, vilket är helt strålande då min syster är rullstolsburen och det har varit viktigt att hitta ett ställe som funkar för henne också! Allt kommer vara nymålat och tjusigt till nästa sommar. Om jag gissar rätt kommer det här stället att bli känt och välanvänt i umeå och det känns roligt att troligen vara bland de första att ha bröllop där. Det är inte riktigt lika kul med en lokal som alla vänner och släktingar har varit i. Särskilt kul är det ju också att det ligger typ 2 km från centrum fast ändå väldigt "hemligt" så folk vet inte ens om att lokalen finns. Det kan jag säga är ovanligt i en så här liten stand!

När det gäller festen så blir det bufe för att få lite rörlighet bland gästerna. Mycket sång, vin och vatten för att få upp stämningen. Brudvalsen vill vi gärna ska spelas på fiol av släktens riksspelmän. Tja... sen blir det rajtantajtan hoppas jag! Mer än så vet vi inte än.

ja jösses vad jag hade mycket att skriva om plötsligt...

• l i s a

förhoppningsis! Låter som vi hade tänkt faktiskt Vad är det för väggar i lokalen? Alltså, färger, material och så?

• l i s a

Gerda: *skratt* Ja, plötsligt var jag ordentligt igång, mycket tack vare dig! *bockar*

Du har ju liiite andra saker att tänka på också så att säga. Jag menar, hey! Du har ju bulle i ugnen och klart man vill fixa allt kring det då! Vad har ni för tankar om färger i barnrum? Sånt är så himla kul tycker jag Och barnvagn! ihh så roligt att ha att tänka på... man kanske skulle köra igång med det projektet också kanske

Finns du på FL förresten?

• l i s a

Gerda *garv* min sambo sa nyligen till mig då vi snackade om att göra om "arbetsrummet" att det inte blir en enda vit vägg till i vår lägenhet Jag vill helst ha allt ljust och vitt, vitt, vitt.

Ljust grönt blir fint! Milt och lugnt. Åt "lindblomsgrönt" skulle vara fint i ett barnrum.

• l i s a

förhoppningsis, svårt att ge några råd när man inte vet hur det ser ut. Fast jag tror nog inte att väggar egentligen blir så tråkiga om man har en fin dukning annars så att säga. Levande ljus gör så mycket för en lokal att jag inte tror man behöver göra något särskilt åt väggarna. Hmm...

• l i s a

Gerda: vi har kritvitt överallt utom i vardagsrummet som går åt äggskal med en fondvägg i ljusbrudgrå vävtapet (ser ut som tyg). (Var tvungen att kompromissa med den blivande lite som inte ville ha också vardagsrummet kritvitt *s* men det blev riktigt snyggt.)

Japp, finns på FL och har en ganska anonym sida där. "virra" är mitt nick. Kika gärna in och säg hej! Känns lite som att vi har börjat kidnappa den här tråden för privata meddelanden lite väl mycket snart (Sorry alla nollnollsjuor!)

• l i s a

förhoppningsis! Men toka! Inte ska vi prata i fred Lugnt på jobbet här med. Nu gör jag som resten av folket här och går för dagen. Ut och käka med min blivande ska jag göra, och givetvis berätta om dagens framsteg i planeringen!

So long!!

• l i s a

Hallå alla! Kikar in och ser vad som händer här i tråden och jädras vad det skrivs! Inte en chans att hinna med

Här har det hänt som så att vi har fått en prisuppgift på lokalen vi vill ha. Den var rätt dyr. 4800 för lokal + sittplatser för 100 pers. Sen tillkommer allt från bar till scen. Om vi vill ha häftig ljussättning får vi punga ut med typ 4000 till! *suckar* Å andra sidan kan vi ta dit mat som vi får riiktigt bra pris på, egen alkohol och den billigaste personalen vi kan hitta. Men summan blir ändå inte billigare än typ en herrgård! Jösses, ingen Rembo Styling för mig inte...

• l i s a

förhoppningsis... ooj då! Jaa, jag kanske har dålig koll! Vad ingår i summan 13500? Porslin? Dukar? Eller är det "bara" lokalen?

Vi har en kuvertavgift på 300, trerätters buffe exkl. dryck. Det kanske är bra priser ändå... hmm...

Svar på tråden Vår dag 070707... #3