förhoppningsis, vi tänker nog dekorera "så lite som möjligt", eller minimalistiskt snarare, och jobba mer med ljussättning. Alltså, inget tyg och tyll utan snarare åt hållet vita dukar och ordentlig scenbelysning i lokalen som ändras efter ljuset ute och efter middagen. För mig är det så mycket viktigare med bra ljus än med "pynt" såväl när det gäller fest som när det gäller heminredning.
Gerda, ja visst! Det lät så mycket bättre än jag hade hoppats på! Jag blev så ruskigt peppad nu! Wihii! De renoverar toaletter och handikappanpassar nu i sommar, vilket är helt strålande då min syster är rullstolsburen och det har varit viktigt att hitta ett ställe som funkar för henne också! Allt kommer vara nymålat och tjusigt till nästa sommar. Om jag gissar rätt kommer det här stället att bli känt och välanvänt i umeå och det känns roligt att troligen vara bland de första att ha bröllop där. Det är inte riktigt lika kul med en lokal som alla vänner och släktingar har varit i. Särskilt kul är det ju också att det ligger typ 2 km från centrum fast ändå väldigt "hemligt" så folk vet inte ens om att lokalen finns. Det kan jag säga är ovanligt i en så här liten stand!
När det gäller festen så blir det bufe för att få lite rörlighet bland gästerna. Mycket sång, vin och vatten för att få upp stämningen. Brudvalsen vill vi gärna ska spelas på fiol av släktens riksspelmän. Tja... sen blir det rajtantajtan hoppas jag!
Mer än så vet vi inte än.
ja jösses vad jag hade mycket att skriva om plötsligt...