Inlägg från: Lollo070707 |Visa alla inlägg
  • Lollo070707

Vår dag 070707... #3

The
    Ja tårtdecor ska ha utställning där i samband med invigningen av de nya lokalerna... Jag ska helt klart dit.. :D

Härligt att komma iväg till värmen nu när det börjar bli kyligare här.8)Hade verkligen inte haft något emot att smita från kalla Sverige ett tag... Hur länge ska ni vara i Singapore? Kan vara kul att se utbudet där oxå. Blir kanske en hel del extra bagage med hem sen... ;) Senaste bröllopet jag var på hade brudparet åkt till Thailand och sytt upp allt inför b-dagen. Inte alls dyrt verkar det som. Bruden hade dessutom sytt upp både brudklänning och aftonklänning som hon bytte till senare på kvällen...

• Lollo070707

l i s a

hehe tycker inte jag har fått gjort så mycket än heller, särskilt inte jämnfört med The. Kyrka och lokal är bokad... :D Antar att det är det viktigaste! Sen får man väl ta det som det kommer. Pysslet håller jag på med redan nu endast för att jag tycker det är kul. Ni lär nog hinna med oxå :D Och frågan är om man inte kommer stressa ändå sista månaden oavsett hur länge man har förberett sig... 8) Chilla på medans du kan...

• Lollo070707

The

Tårtutställningen är från 10 till 17. :D

Ja det är väl alltid så att det beror på vad man jämnför med, fast asien i sig kommer nog alltid vara billigare än Sverige...

Akta bara så att du inte blir fast framför datorn på semestern... :D

• Lollo070707

The

Hehe nej det är klart att man inte sitter vid datorn på semestern :D Då vill man ju ägna tiden till att se så mycket som möjligt. Iallafall när man åker utomlands...

Ja vem vet kanske vi syns där! :D Hade ni några planer ang. bröllopstårta än... Eller klart ni har! Ni måste väl ha planerat allt nu eller? Verkligen effektiva ;) Nästan så man får lite prestationsångest :D

• Lollo070707

l i s a

Verkar som om ni har allt det som är väsentligt klart iaf så mycket av det som spelar störst roll har inte vi klart än iaf... Skulle vilja ha mer färdigt men tar allt lite pö om pö så att säga. Sen var det ju väldigt svårt att hålla sig i från pysslet. Började liksom med det som jag tycker är roligast... :D

• Lollo070707

l i s a
    ja om man kollar på planeringslistorna som finns överallt i tidningar och BT så tycker jag att det verkar som om ni har fått in det mesta...

Kul med sminkkurs! Var det på MUS eller vart ska du? Det hade ju varit kanon kanske något man skulle göra..? Och själv tycker jag att det är viktigt att man får en snygg sminkning oxå... Korten ska man förhoppningsvis hela sitt liv och då vill man ju vara på topp och se så bra ut som möjligt. Och lite fåfäng får man vara då tycker jag hehe :P

• Lollo070707

The

Så sant... Har oxå hittat lite favoriter på nätet men inget som jag vet ännu finns så många fina. Fast jag vet iaf vad jag inte vill ha :) Alltid en början... Tror nog att jag kommer få mest beslutsångest när det gäller fyllningen...

Ska ni åka nu på söndag? :D

Det är väl bra att vara ute i god tid, har man ju massa tid för finjusteringar ;) Och ja det kan ju vara trevligt att ta en bröllopspaus i december, kommer nog jag med få göra eftersom det är så mycket annat som ska fixas då...

Krånglar kyrkan med er?

• Lollo070707

Var har ni bokat sminkningen?

• Lollo070707

The

Ja det är ju det man kanske ska provsmaka, fast då spricker dieten! aoch!
    Provsmakade de mousserna som dom hade på tårtdecor idag... Mums! Rabarbermoussen var ju inte helt fel... Fast jag vill även ha mycket choklad i tårtan oxå... :)

Kom du iväg på utställningen? Jag hade lite bråttom så jag kunde väl inte gå där så länge som jag hade velat, min gubbe hade skulle iväg så jag fick vara där när dom öppnade :)Eftersom han behövde bilen nu på eftermiddagen. Men vilka fina tårtor man blir ju riktigt sjuk...

Härligt att komma ut i skogen och plocka svamp! Skulle oxå vilja men är ju så dålig på svamp vet bara hur kantareller och flugsvamp ser ut typ. Och när man någon gång har gått ut har jag aldrig hittat något och då blir det ju inte speciellt kul... Brukar du torka svampen sedan eller hur tar du till vara på den?

Vad tråkigt att dom är så "mossiga" i kungälv. Men jag förstår vad du menar. Har varit på ett dop i kungälv och det var nog det långdragaste (kan man säga så :D) dop jag varit på. Även på ett par konfirmationer i ytterby och dom var likadana. Känns som om dom är kvar lite i den gamla tiden så att säga...

• Lollo070707

Har inte kollat upp sminkning än faktiskt, Inte frisör heller för den delen. Men blir lite sugen att gå en sån där makeup kurs som l i s a ska göra. Kan man ju ha nytta av även efteråt... Annars har jag mest funderat över att hitta någon som kan göra både och... Vet min syster (och jag, tärna då) var på salong Victor när hon gifte sig. Och där var dom jättebra, men det är ju så jä**a dyrt där... Skulle vara bra om man kan hitta lite billigare alternativ.

• Lollo070707

l i s a
    Tycker oxå att det är en bra idé. Även om det har skrivits tidigare kan det vara jobbigt för alla att läsa igenom alla dessa sidor på jakt efter det. Jag har i och för sig läst de flesta men kan inte komma på att jag har hittat någon riktig pres. Dessutom kommer det väl kanske att tillkomma fler... Men då är ju som sagt hur... Finns det någon lista härinne sedan innan där man skriver var man bor och var man ska gifta sig osv? eller bara lite kort om var och en?

• Lollo070707

Jag får väl ta och skriva en pres. oxå nu då när baksmällan ha dämpat sig lite...

Heter Ann-Louise och är 26 år. Bor med min familj, min m2b, Robert, som är 33 och våra två pojkar som är 6 år och snart 3 år, i en villa i Hisings Backa, Göteborg. Jobbar som cafébiträde på ett café i Mölndal. Han jobbar som maskinoperatör på Swedish Match.
    Vi har varit tillsammans i 7½år och flyttade i princip ihop med en gång...

Vi kommer förmodligen att ha ca 80 pers till bröllopet och caterar mesta delen av maten...

• Lollo070707

Tror vi skickar våra i början på mars ungefär oxå eftersom det är semestertider så är det ju bra. Eftersom de flesta arbetsgivare vill ha semestrarna vid den tiden. Fast för vår del så ska det väl inte bli så mycket problem eftersom de flesta bor i närheten och det är ju ändå en lördag men men för att dom ska resa iväg någon annanstans så är det väl bra att vara ute i god tid. Eller alternativt att man skickar ett save the date kort med julkorten... då borde man ju inte behöva vara ute med inbjudningarna i så god tid...

• Lollo070707

Hej albin04 & 7 juli 2007!

Mycket populärt datum kan jag gissa, infaller ju dessutom på en lördag. Så vi lär nog bli många här till slut... :D Kul att ni kom Var bor ni? Hur har ni tänkt er bröllopet?

:D

• Lollo070707

The
    Trevlig resa!!! :D

Svar på tråden Vår dag 070707... #3