Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

Vår dag 070707... #3

du har mail

• förhoppningsis

kolla nu då...

• förhoppningsis

Sitter å väljer in och utgångsmusik nu, svårt så mycket att välja på.

• förhoppningsis

En dag som denna så har vi varit och tittat på festlokaler, perfekt! hoppas det blir lika bra väder bara =)
    Sen håller jag på att baka tårta och förbereda middagen för ikväll (fyller år imorgon)

The
    Musiken vill vi ha personlig i kyrkan
    syskon sjunger och som marcher vill vi ha något som är högtidligt men som man blir glad av. vet att jag inte vill ha Mendelhsson och garanterat inte Wagner!!

• förhoppningsis

Våra tackkort kommer vara i samma stil som placeringskort, inbjudningar, vigselhäften mm

gör dom själva, kul att pyssla lite i vintermörkre i november...

kommer få en cd skiva med foton på så vi tar vi dubbelhäftande tape och klistrar in ett kort.

• förhoppningsis

The
    våra kort kommer nog vara blå med silver stämplade hjärtan och ihopknutna med silverband. Blått, silver hjärtan och silver band kommer igen i alla våra trycksaker. Lite insprerade av calligraphens kort.

Jobbit med gäster och vänner som strular och ställer till problem, det sista man behöver är fler stressmoment...

• förhoppningsis

The
    Vist är det skönt när man väl fattat ett beslut, hur jobbit det än är att fatta det!

här är kortet som vi har inspirerats lite av
    www.romance.se/senet/index.aspx&Lang=sweden&PId=682242

• förhoppningsis

jo 11 månader prick! satt och räknade dagar och veckor för någon dag sen =)

korten blir nog bra, vet hur jag vill att de ska se ut och de är väldigt enkla och stilrena i sin utformning så det blir nog förhoppningsvis inte allt för knepigt.
    Gillar bilden på calligraphens för då behöver man inte kuvert, å jag tror inte jag vill ha kuvert.

• förhoppningsis

Om jag förstått det hela rätt är näsdukarna till gästerna under cermonin...
    60-70 gäster hmm
    ett paket per par borde räcka med 1-2 näsdukar / kuvert. Det brukar ju bara vara nån liten tår som rinner inga lilleskutt-tårar direkt...

• förhoppningsis

1 paket per par kanske? dvs 1 paket på 2 pers... kanske lite fler om det är många singlar som kommer
    men oftast sitter man ju med dom man känner i kyrkan. Men max 3 per paket tror jag annars kan det bli svårmanövrerat

Svar på tråden Vår dag 070707... #3