Vår dag 070707... #3
du har mail
du har mail
kolla nu då...
Sitter å väljer in och utgångsmusik nu, svårt så mycket att välja på.
En dag som denna så har vi varit och tittat på festlokaler, perfekt! hoppas det blir lika bra väder bara =)
Sen håller jag på att baka tårta och förbereda middagen för ikväll (fyller år imorgon)
The
Musiken vill vi ha personlig i kyrkan
syskon sjunger och som marcher vill vi ha något som är högtidligt men som man blir glad av. vet att jag inte vill ha Mendelhsson och garanterat inte Wagner!!
Våra tackkort kommer vara i samma stil som placeringskort, inbjudningar, vigselhäften mm
gör dom själva, kul att pyssla lite i vintermörkre i november...
kommer få en cd skiva med foton på så vi tar vi dubbelhäftande tape och klistrar in ett kort.
The
våra kort kommer nog vara blå med silver stämplade hjärtan och ihopknutna med silverband. Blått, silver hjärtan och silver band kommer igen i alla våra trycksaker. Lite insprerade av calligraphens kort.
Jobbit med gäster och vänner som strular och ställer till problem, det sista man behöver är fler stressmoment...
The
Vist är det skönt när man väl fattat ett beslut, hur jobbit det än är att fatta det!
här är kortet som vi har inspirerats lite av
www.romance.se/senet/index.aspx&Lang=sweden&PId=682242
jo 11 månader prick! satt och räknade dagar och veckor för någon dag sen =)
korten blir nog bra, vet hur jag vill att de ska se ut och de är väldigt enkla och stilrena i sin utformning så det blir nog förhoppningsvis inte allt för knepigt.
Gillar bilden på calligraphens för då behöver man inte kuvert, å jag tror inte jag vill ha kuvert.
Om jag förstått det hela rätt är näsdukarna till gästerna under cermonin...
60-70 gäster hmm
ett paket per par borde räcka med 1-2 näsdukar / kuvert. Det brukar ju bara vara nån liten tår som rinner inga lilleskutt-tårar direkt...
1 paket per par kanske? dvs 1 paket på 2 pers... kanske lite fler om det är många singlar som kommer
men oftast sitter man ju med dom man känner i kyrkan. Men max 3 per paket tror jag annars kan det bli svårmanövrerat