Inlägg från: Fru The |Visa alla inlägg
  • Fru The

Vår dag 070707... #3

förhoppningsis

Låter som en helt underbar ring!

• Fru The

Gerda>>

Tack då börjar jag ha koll på den biten. Många vet att vi ska gifta oss, men alla ska ju inte bjudas. Självklart har ju mina föräldrar och släkt fattat att de ska närvara. Lite värre på min sambos sida + att vissa av dem bor mer än 100 mil här ifrån.

När vi bokade bröllopsnatten på hotellet fick vi som förslag att preliminärt boka de rum vi tror oss veta kan behövas för våra gäster. Vi kommer göra lika dant på vandrarhemmet. Då kan gästerna välja och sedan meddela oss. Annars blir nog boendet svårt att hitta för dem. De får naturligtvis bekosta det själva, men det underlättar ju själva bokningen.

Vi tänkte skicka med en informationslapp med den infon på, men hur formulerar man sig bäst? Någon här med idéer?

• Fru The

Gerda

Tja.. det var en idé på engelska.. om jag nu vill formulera mig värdigt på svenska, vad skriver jag då?

Jag vill ju vid anmälan veta om de vill bo på annordand plats. Om det är på vandrahemmet eller hotellet och hur många nätter. (kommer boka från natten före bröllopet till och med natten efter. Alltså fre-mån.)

• Fru The

Hallå!

Här har det tydligen snackas en hel del medan en annan jobbar och sliter ser jag..

Hur långt har ni kommit egentligen?

Satt och skrev ut Tack-korten (! Ja ni läste rätt) igår kväll. Placeringskorten är klara. Kyrkbladet så långt som är möjligt. Vi har lite-lite kvar på festprogrammet... Så nu vill jag veta vad man mer kan pyssla med. Gärna saker som tar lååång tid och är knepigt och ett "måste". Det behövs för att hålla mig sysselsatt och det är jag gärna...

Har läst lite om "toa-korg". Hur många av er tänker ha det och vad fyller ni dem med i så fall?

• Fru The

förhoppningsis

Skrev ut en "tackdikt" i korten och ska sedan fylla på med särskilda tack för gåvor av olika slag för hand. Personligt och billigare än att köpa korten...

Vill göra en massa själv. Inte bara för att det är billigare, det är ju jättekul!

Placeringskorten gjordes med tanke på ekonomin. Detsamma med tackkorten egentligen. Men det är så kul att pyssla ju...

Vad mer kan man hitta på?

Det mesta är ju bokat så långt det är möjligt... Fast så har man ju hållt på sedan i februari också..

• Fru The

Gerda>>

Tack för listan.. får fundera lite på den. Läste nån tråd där någon hade gjort egna förpackningar med pappersnäsdukar till kyrkan.. Undrar hur många som kommer gråta.. *ler*

• Fru The

Mrs WS

Var lugn! Du hinner! Är kyrkan bokad så är det bara att köra på... *kram*

• Fru The

Mrs WS

Står för det själva som det ser ut i nuläget. Inga föräldrar har erbjudit och vi vill verkligen inte fråga... Vi är ju inte fattiga på något sätt, men med ett bidrag eller så skulle vi ju ha råd med catering och en lite längre bröllopsresa..

Någon som vet vart man kan åka inom Sverige på en trevlig tripp? Inte allt förlång från Göteborg bara. Tänkte på några dagar med kärestan efter bröllopet.

• Fru The

Gerda

Urkass på engelska.. hur hittar man mallen på sidan? Vilket material gör man de små fickorna i? Funkar silkespapper? Hur många i varje fick? Och hur många borde jag göra med beräkning på 50 gäster?

Tacksam för svar!

• Fru The

Gerda:

nä.. present låter väl så jobbigt och tråkigt.. vad heter servett på engelska då?

Har kommit till en lista med saker.. Jag hittar nog när jag har klickat igenom den förståss.

Har du något förslag på vad man ska använda för papper då?

Svar på tråden Vår dag 070707... #3