• Pirrigt!

Fy F.. va snålt!!! USH!!!

Hade bröllop i helgen och hade sett fram i mot att träffa alla människor då vi bott i Denver i 10 år. Alla släckt och vänner har pratat om detta otroliga bröllop i 2 år nu och så hände det i helgen. Vi va sååå lyckliga och på morgonen effter när vi öppnar paketen eller kuvären skall man kanske säja så blev min make sååååååå besviken. Han började tro att min familj ej är glada att vi gift oss etc.... Per person gavs det ca 250 kronor i gåva och vi spenderade 1000 kronor per person i kyvärsavgift. USH!! Hur KAN FOLK MED. hAR MAN INGET SAMVETE ALLS NÄR MAN GÅR PÅ BRÖLLOP. Hur kan man med att tacka ja för 4 personer och sedan ringa och höra om ens dotter också kan ta med sin pojkvän och sedan inte ens skänka ett endaste öre aller ens ett kort. Vika ett papper och skriva grattis på är väl inte för mycket att att förvänta sig? Ush e såååå himmla ledsen och besviken. Jag vet att många säkert tycker att jag låter hemsk men ush vad ledsen man blir när folk kommer och roar sig och njuter och till och med säger att det är SÅÅÅÅÅ otroligt roligt och man inte ens får en lyckönskning utav dem. Oj vad långt det blev

• Svar på tråden Fy F.. va snålt!!! USH!!!
  • Pirrigt!

O nej jag förväntade mig inga presenter heller men min make som är Amerikan och hela hans familj hade helt andra planer och åsickter då, enligt dem, bröllopet är till för att fira brudparet och att ge dem en så kallad kick start som gift par med presenter. De anser att man som brudpar absolut inte skall ligga på minus effter ett bröllop speciellt inte när föräldrarna va så otroligt snälla och betalade närsan hela kalaset. Tycker synd om min mamms och papps som fick stå ut med allt och som nu ser sin släckt och familj i annat ljus. bhuuuu e såååå ledsen.

• Pirrigt!

Jag klagar inte på presenterna i sig. Bara på att man som gäst kan ha mage att bjuda in fler och sedan inte ens ge ett j..... kort. Men men det koms ju ihåg i framtiden.

• Pirrigt!

Glömde tillägga att min farmor grät av att hon va så generad av hennes barns, min faster och farbrors gester. Stackaren. Vad skall man trösta henne med förutom att det e ok för oss.

• Pirrigt!

Holt: Tack för det. Det va fler som sade så till oss men vi va inte säkra.
    Bottom line. Jag och Maken hade en helt underbar bröllopsdag och nu ett otroligt underbart liv framför oss och det är allt vi behöver!! Vi älskar varandra! Vad betyder gåvor när man redan har hittat san kärlek?

• Pirrigt!

Det e j... USA som e giriga känns det som. Blev ledsen när min mother in law tog upp det hela och började tala om att folk va o hyffsade. Jag som svensk sa att det e inte summan som spelar roll utan tanken. Hon sa då att det va det dummaste hin hört då vi som nygifta behöver något att starta vårt nya hem med. Vi har bott samman i ett par år men har båda precis tatt examen från College så vi har INGENTING till hemmet. Hon sa i prinsip, tänk på vad du just sa när du sitter där hemma och äter på dina plast talrikar och lagar mat ut konserv burk. Då tycker du nog inte att tanken räknas längre?. USH! tant! skulle den komentaren hjälpa då eller?

• Pirrigt!

Haha skulle sagt, vi håller oss mätta på kärleken för den har vi oändligt utav hihi!

• Pirrigt!

Haha nej det va facktiskt helt rätt. Som jag sa, min ledsenhet berodde mer på sitvationen och attityden från min mother-in-law än något annat. Hihi IKEA e bäst. Kanske att vi kan köpa det däringa start kittet med tallrickar också hahaha!! oooo 500 värmeljus för $5. Gud va bra haha

• Pirrigt!

Engäst: innan du hoppar på som en annan galning kanske du skall läsa alla inläggen. Då skulle du fattat vad allt handlar om. Det va en kultur krock för min svärmor som är en gamnska svår kvinna att ha att göra med i vanliga fall. Ush va tråkigt att bli på hoppad när man just gladat upp sig lite!

• Pirrigt!

sinnenas neonljus :
    Vi diskuterade detta innan och min make tog det helt klart bättre än svärmor. Jag och maken tycker inte det spelar roll för vi hade en bröllopsdag som var över alla förväntningar, han tilloch med grät i kyrkan hihi! Sååå gulligt. Vi behöver bara varandra och är glada att alla hade det trevligt

Svar på tråden Fy F.. va snålt!!! USH!!!