• AsaJason

Fy F.. va snålt!!! USH!!!

Pirrigt!
    Jag ar ocksa gift med en amerikan (vi ska fira brollop i sverige igen i sommar). Har bott har i USA i sex ar. Nar jag laser ditt inlagg blir jag mycket forvanad att du inte insag att kulturerna skiljer sig nar det galler brollopsgavor! Jag har forberett min karaste att han inte kan rakna med brollopspresenter a la amerikansk stil. Han har inget problem med det eftersom brollopsgavorna ar mer som en "bonus". Man borde aldrig rakna med att fa sin brollopsbudget tackt av presenterna. Dessutom skulle min kara svarmor aldrig ha mage att kritisera mina slaktingar och vanner. Om jag vore dig skulle jag oroa mig mer for den reaktionen an mina otillrackliga gavor!

Jag finner mig i de amerikanska traditionerna pa en daglig basis (knappt nagon semester, 8 veckors obetald barnledighet etc) sa han far lov att respektera min kultur och seder ocksa.

Sa vi har olika uppfattningar - men jag onskar er all lycka i ert aktenskap och att ni lyckas den svara konsten av att balansera tva kulturer! Allt gott

Svar på tråden Fy F.. va snålt!!! USH!!!