•  Miss Cee

Fy F.. va snålt!!! USH!!!

Tycker att du ska förklara för sin man att det inte fungerar så i Sverige. (Nej man ska INTE ge pengar motsvarande kuvertavgiften! Det är utländska regler som inte gäller här.)

Sen fattar jag att det känns trist att inte ens få ett kort. Men angående pengarna så låter du faktiskt väldigt sniken. Vad ni valt att lägga på festen och kuvertavgiften är ert problem, inte gästernas. De lägger antagligen vad de känner att de vill och kan.

Det är ju bara att förklara för din släkt och man att vi har andra seder här, inget konstigt.

Som andra sagt innan så är inte gåvan det enda som kostar när man går på bröllop, och 250kr/person tycker jag är rimligt att lägga.

•  Miss Cee

Förresten jag skulle vilja läsa de ilhäggen som skulle komma här å BT om gästerna började ringa upp brudparen och fråga:

- Jo jag undrar hur dyr mat ni kommer att ge oss, och vad lokalen kostar och så... jag måste ju veta för jag ska ge rätt gåva..

hahaha vad folk skulle tycka att det var oförskämt!

(TS hann inte se ditt sista inlägg, förlåt att jag lät så sur...)

•  Miss Cee

Då är vi precis tvärt om. Jag tycker att det är självklart att man gratulerar även om man inte kan komma, precis som jag min mor en födelsedagspresent även om jag inte kan hälsa på på hennes födelsedag. Tycker att det är normalt hyfs.

Att förvänta sig nåogn form av present när man gifter sig är ju okej, men att den skulle kosta ett visst och bli gnällig för att man tycker att gåvan var för billig tycker jag är extrem-sniket. Alla ger väl efter sina ekonomiska möjligheter?

•  Miss Cee

lolabe>>

Ja det utgår jag från att de gör, på det sättet att jag utgår ifrån att ingen ger för mer än de känner att de vill/kan avvara.

Därmed inte sagt att jag någonsin kommer att förvänta mig att folk ger till gränsen av sin förmåga! Även om jag tror att de skulle kunna avvara 1000kr så förväntar jag mig ju inte att de ska ge för minst 950kr, bara för att de kan.

Så du missförstod mig nog lite där, eller så var jag oklar i mitt inlägg.

Svar på tråden Fy F.. va snålt!!! USH!!!