Fy F.. va snålt!!! USH!!!
Kulturkrock i all ära men när du skrev inlägget så tycker jag att du gör det ganska tydligt att du också är besviken över att ni inte fick mer pengar i bröllopspresent!
"Per person gavs det ca 250 kronor i gåva och vi spenderade 1000 kronor per person i kyvärsavgift. USH!! Hur KAN FOLK MED. hAR MAN INGET SAMVETE ALLS NÄR MAN GÅR PÅ BRÖLLOP"
Om det nu är så att man vill ha pengar så det täcker upp för mat osv så får man ju ha bröllop med en mindre kuvertavgift då isf, men det ska ju stå klart och tydligt i en inbjudan!
Ursäkta mig nu, men jag tycker att den finaste gåvan man kan få är stöd och kärlek från ens nära och kära den dagen!
Får man gåvor eller pengar så är det ju jättetrevligt och mycket tacksamt men inget man ska stå och förvänta sig.
Jag tycker faktiskt det är oförskämt och girigt att bli irriterad och tycka det är snålt för att en person kanske ger 200 kr och inte 2000 kr
Isf får man väl hålla ett mindre kostsamt bröllop då
Jag förstår att det är kulturkrockar mellan Sverige och USA men du blev ju själv irriterad i ditt inlägg så det är ju inte bara din svärmor som du kan skylla på riktigt
Sen kan jag absolut hålla med om att det är fult av gästerna att ringa och be att få ta med extra folk till bröllopet och att inte ens kunna säga grattis eller ge ett litet grattis-kort.
Har man inte råd så kan man ju bara ta ett vanligt vykort och skriva grattis på eller ta ett vanligt pappersark och trixa lite med lite bilder i datorn och få till en fin och personlig hälsning