• Miss Em

Fy F.. va snålt!!! USH!!!

Jag har val egentligen ingen standpunkt i det har. Kulturer ar olika sa man far ta det lite for hur det ar.

Men nagot som ar lite kul med Sverige ar att det kan av vissa ses som snalt av brudparet om de inte bjuder alla gasterna pa fri bar hela kvallen, fast inte snalt av gasterna om de inte ens har med sig ett kort eller nagot litet.
    Det ar ju lite dubbelmoral det ocksa.....

I manga lander ar det ju lite tvart om: altsa en ara att vara bjuden pa nagons brollop och man raknar med att lagga mycket sjalv som gast, istallet for att det ar brudparet som far vara arade att gasterna dyker upp.

Det ar kanske dar skillnaderna ligger.

• Miss Em

hälsingebrud -06,

Haller helt med om presenterna. vi kanner likadant och har forsokt avsaga oss nar vi kan. Ett kort tycker jag forfarande man kan bemoda sig med.

Fast jag kan tycka att brollop ska vara "kravlost" fran bade gasterna och brudparets sida. Alla ar val dar for att dela en trevlig dag.

Forstar inte riktigt vad du menar med "Man mognar nog med åren.....förhoppningsvis!"

• Miss Em

Ar vi inte lite "svensk-duktiga" nu?

Aven om det kanns aldelles fel for manga att svarmodern, amerikaner eller vad det nu ar har sin installning vad ar det som gor att varat satt ar mer ratt?

Som jag sagt innan, sjalv har jag ocksa patalat till vanner att inte oroa sig over presenter, sa det ar inte att jag sager att jag haller med dom, for det gjor jag inte.
    Men kulturer ar annorlunda och dom tycker ju sakert att dom har lika ratt, eller hur.

Kan det inte vara lite trangsynt att saga att ens egna kulturella "ettiketts-regler" ar mycket battre och mer ratt an nagot annat lands?

Forstaelse kan ocksa vara en viktig egenskap (aven om svarmodern kanske inte visat sa mycket av den vad det verkar)

Svar på tråden Fy F.. va snålt!!! USH!!!