• mammen

Vad kostar er middag för ca 80-100 pers?

Nu vänder jag mig till er som har totalt mellan 80-90 personer på ert bröllop.

Hur betalar ni för middag till alla dessa människor? Oavsett om det är hemlagad buffé eller fin trerätters på festvåning. Drycken inräknad.

Jag skulle bli jätteglad för många svar. Jag har så svårt att räkna själv hur mycket pengar vi kommer att bränna. ;)

• Svar på tråden Vad kostar er middag för ca 80-100 pers?
  • Bröllopstokiig

Vi bjuder på allt, så det landar på ca 150 000 kronor. Då har vi guidad båttur till kyrkan med rosé vin ombord, fördrink (minst 2 glas/person) 3 rätters, med vin, kaffe och avec, bröllopstårta och öppen/fri bar, slutligen vickning och sedan brunch dagen efter.

• 060513

Vi betalade 60.000:- totalt för Champagne-snittar, 3-rätters 2 glas vin till huvudrätt, kaffe-tårta-avec,
    fri bar, vickning
    Och det var ca 50 gäster.
    (Serveringspersonal, porslin, dukning)

• elora

"Italiensk Buffé" 110 pers: ca 10000 kr.
    Dryck: Vin/Öl/cider/: 7000 kr

Allt fixas av en catering även spriten som köptes i Tyskland.

• elora

Glömde skriva att de 10 tusen för maten inkluderar servering av 3 st.

• Augusti-06

Ca. 800:-/pers. med 3 rätters o fritt vin + tårta o kaffe. Ingen sprit, avec eller dyl efter maten inräknat...

• lolabe

1350 kr/pers. Fördrink m tilltugg, trerätters med vin, kaffe och avec, tårta, vickning och dryck.

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

mammen
    Kan tänka mig att riikka menade Lovik på Lidingö.....Kollade själv på det stället.

• nyförlovad 3 juni

elora: det lät väldigt billigt! var har du fått tag på det priset :)

• elora

Nyförlovad: Det är via en tjej som fixar catering på sin fritid. Jobbar på restaurangskolan i stan. Så ring och hör med dem för oftast har de ett bra pris och dessutom duktiga elever i sista årskurs som behöver referenser inför framtiden.

De serverar för ca 85 kr/tim vilket är rimligt med tanke på att de är elever men ändå jobbar helg.

Så vi är nöjda ;)

• Pringlez

Till CicciL
    Vart ska du gifta dig och ha festen?

Svar på tråden Vad kostar er middag för ca 80-100 pers?