• Uller

12 augusti forts.

Fortsättning på våran tråd för 12 augusti

• Svar på tråden 12 augusti forts.
  • Uller

Ska också gifta mig utomhus den 12 men jag har inte heller någon reservplan om det regnar

• GoaSmulan

Nu är osa över och vi fick ringa till 4 sällskap och höra om de kommer. Hälften har tackat nej nu. Totalt blir det 28 gäster och vi fyra i familjen.

• SnartW

En månad kvar nu tjejer, hur går det för er. Själv känns det som tiden går lite för fort nu.Alla "stora" uppgifter är klara, men det finns miljoner små saker som ska fixas.

• lilla_grodan

Det börjar kännas stressigt...
    Jag har fortfarande inga skor bl.a. OSA går ut på lördag, hittills har 36 av 50 svarat. Min ring kommer om 2 veckor, dock behöver förlovningsringen breddas eftersom vigselringen är "dubbel" (Magic från Georg Jensen) och det blir för mycket för mina tjocka fingrar *ler*. Dessutom har sambon ingen ring än (han friade i mars med enbart ring till mig, så han har inte ens någon förlovningsring).

• Trollsländan

Vad kul och se att ni fortfarande håller ut. Jag jagar bröllopstårta just nu och det är buskul att gå på kondis varje dag. Klänningen har anlänt från Warzawa i alla delar till slut, och prästen som hoppade av har vi löst. Vi har precis provätit maten och det ser ut att bli superbra. brudnäbbsklänning är färdigsydd och jag sitter och syr rosor till riset och skall fixa vingarna till brudnäbben...och gravera resten av stenarna (placeringskort) sen börja det bli klart...

• Uller

Vårt osa har inte gått ut än men alla gäster utom 3 har svarat. Vi har haft väldigt god uppslutning av gästerna. Ska bli superkul att så många vill komma

• RCN

Hej hej

Skall också gifta mig den 12:e aug. Vi kom precis som ni, NHstd på att vi vill göra det för två månader sedan. Gästerna skall inte veta om att det kommer att bli bröllop.

Vi har det mesta under kontroll förutom ett band som kan sjunga under cermonin, middagen och till dansen på kvällen. Jag bor i Halland. Någon som har några tips på några? Börjar känna lite panik nu!

• Trollsländan

Hej kolla den här hemsidan: www.jeanett.se
    Hon ska spela harpa på vårt bröllop och hon spelar också fiol, nyckelharpa och saxofon. Sen har hon säkert kontakter med sångare...Man får ju på så sätt mycket för pengarna om man anlitar en person som spelar många instrument. Hon finns i Helsingborg, så jag vet inte om hon spelar i halland...men hon kanske har kontakter annnars.

• RCN

Tack trollsländan!

Ett litet problem bara. Men kunde inte klicka på hennes kontakt-knapp. Har du en mailadress till henne?

• Nickedockan

Hej hej,

Jag har mest läst inlägg på sistone, ibland fått panik för allt jag missat, och ibland känt mig lugn. Nu känner jag att MÅSTE skriva nåt själv .

12 augusti är snart och åtminstone känns det som det är massor kvar att göra! De storsa sakerna är fixade, men kvar finns dekoration, bukett, skor, sambons kläder... Känner så väl igen mig i er som beskriver era män som inte är så engagerade! Jag har försökt få min mer delaktig, men det är inte så lätt.. Han är väl intresserad på sitt lilla märkliga vis, men jag skulle önska att han tog rodret ett tag så att jag kunde pusta!

Också är jag så himla nervös för om och när det blir hippa... Har ni blivit hippade ännu?!

Svar på tråden 12 augusti forts.