• mammen

Kan man inte bara ta sin egna bil?

Visst hade det varit mysigt att åka häst och vagn, eller åka nercabbat eller limo eller vad som helst.... :)

Men varför inte bara ta sin egna bil helt enkelt? Och rent av köra själv? Hänga lite konservburkar undertill och kanske dekorera bagageluckan och motorhuven med nåt enkelt.

Jag har inten större lust att lägga massor av pengar på transporten. Pengarna lägger jag hellre på festen.

Tänker jag knasigt nu?

• Svar på tråden Kan man inte bara ta sin egna bil?
  • Damen i röd hatt

Helt okej att köra själv! Eller åka sina vanliga bil!

• Lillamig

Men ni kommer kanske inte att vara nyktra? Ofta tar man ju lite champagne hos frissan etc och efter festen lär man ju inte vara nykter....

• Hanna September

Klart man kan ta egen bil! Och har man druckit lite kan man be nån kompis köra.

• Rosenhaga

Vi tog vår egen bil från vigseln till festlokalen. En av våra vänner körde oss så vi satt i baksätet med lite champagne - inte alls dumt!

• nyförlovad 3 juni

Egen bil tycker jag är helt okej, funderar själv på det. Däremot skulle jag aldrig vilja köra själv, dels för att jag vill kunna skåla med min älskling och dels för att det nog blir väl bökigt med klänningen.. :)

• Vintern2007

Ha ha en idé föddes...jag kanske ska köra själv jag med...:D
    Ska nog göra det - till kyrkan alltså o så ska jag sätta burkar efter bilen o en skylt där det står JAG SKA GIFTA MIG o sen när man vänder den står det JUST MARRIED...coolt...tack för en idé mammen. O då förstår du förståss att jag tycker att det inte e knas...:D

• Zemiramis

Vi har bett min bror vara chaufför och vi kommer låna hans bil. Han blev jätteglad när vi frågade. Vi vill inte heller lägga massa pengar på tuff hyrbil etc. Och nercabbat det blir det inte i oktober när vi gifter oss . Han har trots allt en schyst audi

• September mys

Vintern2007 låter coolt med skylt "jag ska gifta mig" som man sen vänder på

man kan ju åka sin egna bil och sen ta taxi hem på kvällen och låta bilen stå för att sen hämta den dagen efter när man ändå (ev) ska städa lokalen... annars så kanske nån kär släktinng kan frakta hem bilen om man åker på smekmånad direkt.

• mammen

Vintern2007:

Jag tror minsann jag tänker stjäla din idé! :D

Det här var ju ett kanonställe att kläcka idéer på. :D

Svar på tråden Kan man inte bara ta sin egna bil?