• mammen

Kan man inte bara ta sin egna bil?

Visst hade det varit mysigt att åka häst och vagn, eller åka nercabbat eller limo eller vad som helst.... :)

Men varför inte bara ta sin egna bil helt enkelt? Och rent av köra själv? Hänga lite konservburkar undertill och kanske dekorera bagageluckan och motorhuven med nåt enkelt.

Jag har inten större lust att lägga massor av pengar på transporten. Pengarna lägger jag hellre på festen.

Tänker jag knasigt nu?

• Svar på tråden Kan man inte bara ta sin egna bil?
  • viktualia

jag försöker övertyga min m2b om att hans bil blir jättebra.. men han yrar om limosine så vi får väl se....

• Bröllopstokiig

Vi har en en sportbil, då det är ju lite kul i allfall, och kommer ta våran egen bil, annars hade jag inte haft några problem att köra en vanlig bil om man bara utsmyckar den lite med blommor och sidenband etc

• Vintern2007

mammen - jag harjjar heller inte varför du knasar men alla som ska gifta sig vet ju om att man kan få en störning i huvet ibland men jag e super glad att du fick det så fick jag en ide juh :D
    Vi låter lite lika du o jag...skulle oxå om det inte var för att det var snorkallt i febn åka flakmoppe....hade vart drömmen!! :D

• September mys

Ni som åker eran egna bil, kör ni själva eller har ni nån som kör åt er? och hur tar ni er hem på kvällen för man vill ju kanske skåla i champagne?

• Rosenhaga

Med lite planering och fantasi så löser sig det mesta. Min man fixade iordning bilen till bröllopet och en släkting körde oss från vigseln till festen. Bilen lämnade vi kvar utanför festlokalen och den hämtades dagen därpå.

Lätt som en plätt - och trevligt att sitta i baksätet i vår egen bil, nygifta och allt. Som färdkost fick vi champagne från en barndomsvän - gott!

• Sibylla

Vi tar egen bil, vet ej om vi kör själva men den känns bäst! Hur vi tar oss hem har jag ingen aning om ännu...

• Junibruden82

Inte är det väl knasigt att åka egen bil men jag tyckte det var en viktig detalj.
    Dessutom var det inte dyrt, vi åkte en plymouth från 1936 jättefin var den,vi betalade 600 kronor

• Växjöbrud2006

vi tyckte också det var onödiga pengar, så vi tänkte efter vem vi kände som hade en bil som inte var sönder och allt för skabbig, och som hade relativt stort baksäte (för klänningens skull!) och frågade dem om vi fick åka i deras bil!

så vi åkte i mina svärföräldrars bil, helt odekorerad, bara nytvättad! gick alldeles galant! :)

vi hade dock nån som körde, så vi kunde skåla i bubbel! :)

• davesbrud77

Jag fick en ide. Vi två med bröllopspaket o allt på en tandemcykel!!! Vad tycker ni? Det är inte ens 1 km mellan kyrka o festlokal. Skulle vara kuul!!

• September mys

man vill ju skåla och mysa med sin nyblivne man i bilen, kan ju vara den enda tid man får själva den dagen, om man har många gäster som vill prata osv... man får ju passa på att njuta när man kan

• 2sept-06

Håller med många av er!
    Vi gifter oss på Arlanda och åker sedan direkt på bröllopsresa, så vi behöver bara bilen en väg....åker antingen med svärföräldrarna eller vännerna som skall vara bröllopsvittnen.
    Planerade limo eller likn. i början, men 2000:- för att åka bil 20 min, och kliva in och ur när bara föräldrarna ser på.....kan göra roligare saker för pengarna.

TACK för ordet!

• Bellis perennis

Nu har jag inte läst de andra trådarna men vi hade våran bil. Det var ingen av gästerna som egentligen såg oss i ngn bil så vi tog våran men en av bestmans körde så vi iaf fick chaufför. Vi tyckte att det inte spelade ngn roll och att det var pengar som kunde gå till resa vi gjorde istället.

• mlu

Jag haller med, funderar pa att ta en vanlig taxi. Helst dock en av det storre slaget for klanningens skull.

• Wunja

Det blir förmodligen vanlig taxi för vår del, då vi inte heller har någon lust att lägga ut stora pengar på en limo el. dyl. Vi skulle kunna ta vår egen bil, men samtidigt vill vi kunna dricka lite bubbel och inte behöva lämna bilen vid festlokalen över natten.

• Rosor

Ja, gör så, vi ska nog göra likadant, hellre lägga pengar på festen elelr bröllopsnatten (fins svit)!

• MrsQ

vi ska oxå ha en vit "vanlig bil"! Bara dekorera den med lite sidenband, svenska flaggor och burkar där bak. Det blir både billigt och fint! :) Pengarna lägger vi på vår bröllopsresa istället.

• Alexia

Jag o sambon e frälsta i amerikanare och hade absolut inte kunnat åka ngt annat. =) Men det e ju vi!

Detta vet i o för sig alla så dom hade nog blivit chokade om vi åkt dit själv i en av våra risigaste bilar. Mohaha

• Mitt hjärta är hemma

Klart man skall ha sin egen bil om man har en. Det hade vi. Alla skrattar åt oss på detta fotot men vaddå da?
    groups.msn.com/oskarochkatarina/fotografensbilder.msnw&PhotoID=243

Seriöst: Bilen var det första riktigt stora vi köpte ihop, (den kom före lägenhet t.ex. ) är det inte då nästan symboliskt att använda vår första gemensamma stora grej som transport i samband med bröllopet?

Vi hade tyvärr ingen bröllopsspecifik dekoration, det hanns inte med, men det hade varit kul med konservburkar och Nygifta-målning. Fast vi ääälskar våra flames.

• lokatt

Mitt hjärta är hemma:
    coooooooooooooooool bild!

vi var så där "ekonomiska/praktiska/lata" - vi åkte med fotografen. visst, helst hade vi åkt släde, men 8 km i -15 grader... nja kanske inte så kul. (plus att det inte var tillåtet för hästen!!! )

• lillsaran

Mitt hjärta är hemma: läckert, annorlunda och nåt man kommer ihåg!

Själva kommer vi nog att åka spark när vi gifter oss i januari!

Svar på tråden Kan man inte bara ta sin egna bil?