Inlägg från: Linda&Magnus |Visa alla inlägg
  • Linda&Magnus

26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)

hejsan.
    vi var och träffade prästen i förra veckan, det känns jätte bra. Hon är precis nybliven präst- jätte trevlig. till helgen skall vi träffa kantorn och besulta oss om vilka låtar vi ska ha. Sololåtarna är bestämda, men inte det andra. Håller annars på med festprogrammet som tar sin tid...
    jag har en fundering ang min brudbukett. vad tror ni om detta - röda rosor hårt budna som ett hjärta, runt hjärtat champangefärgade rosor så att buketten blir "rund". Hela buketten blir lite framåt lutad. Känns som om det skulle bli bra men vet ändå inte riktigt.

Madelyn- kul att du fick en sådan rolig dag med dina vänner. själv har min kvar (om det blir någon, man kan ju aldrig vara säker ;) )

• Linda&Magnus

när vi får ett tag sedan tittade lite på vi ville ha för brudpar på bröllopstårtan, hittade vi ett men nu kan jag inte hitta den igen. Är det någon här som vet vart man köpa en likadan. Den heter sweetheart och jag tror att den fanns att köpa på dekoramera för 399 kr. tror den är i porslin och nederkropparna är "en" men de har var sin överkropp och deras armar bildar ett(två) hjärta. Vore väldigt tacksam om ni vet vart jag kan hitta detta brudpar.

• Linda&Magnus

insåg igår att jag endast är ledig två helger till innan bröllopet, resten jobbar jag :( Oj oj, då blev det faktiskt riktigt pirrigt!!!! I helgen blev vi klara med vigselprogrammet, en sak mindre. Nu måste jag snart till gbg för att lämna in klänningen. Mycket kvar att göra men nu känns det så riktigt roligt, det börjar verkligen att NÄRMA SIG Dagen.

• Linda&Magnus

på tal om bröllopstdoft så har jag inhandlat en, den heter 212 (den grå flaskan för kvinnor, luktar ljuvligt gott. Men min m2b fyller idag så jag tänkte kanske att han skulle få en ny doft... samt lite annat mys :)

• Linda&Magnus

I morgon bittt tar de min M2b. Jag hoppas att han kommer att ha en bra dag, men fasen vad jag kommer att vara nervös. De skall först till gbg och köra gokart, sedan skall han doppas i vattenet med hjälp av en stor kran... och tills på kvälleb har de hyrt en vip balkongen på ett uteställe här i stan. Jag tror att de kommer att ha en kul dag och att Magnus kommer att uppskatta den. Tur att jag skall jobba ;)

• Linda&Magnus

Nu tog de honom. 10 killar i upptryckta "Magnus Svensexa" tröjor stormar in när stackarn var på toa :) Det riktigt kniper sig i magen.

Rockbröllop, hoppas att du får en UNDERBAR dag.

• Linda&Magnus

tänkte höra med er ang graveringen i hans ring. I min förlvningsring står ju hans namn och datum och i vigselringen bådas namn samt datum ( också finns det två små hjärtan). Eftersom han endast ska ha ring, som då förlovingsringen där det redan står mitt namn och vårat förlovningsdatum hur gör man då?
    1. bara gravera in det nya datumet.
    2. Gravera in bådas namn samt det nta datumet.

• Linda&Magnus

Undrar om det är någon som har ett bra tips hur man ska vika servetterna. Vi har beställt servetter med våra namn samt vigseldatumet på, så jag vill ju att de ska vara vikta så att det syns. I annat fall får de väl vikas som en trekant och ligga på tallriken. Men om någon vet något annat roligt så hojta bara till :)

Har just nu varit hos min blivande svärmor och vi har suttit och vikt ihop rispåsarna, det blev väldigt bra.

kan inte fatta att om två veckor är man gift och på väg till Bali, helt otroligt. Är så Lycklig att jag har funnit min bäste vän och livskamrat!

• Linda&Magnus

HanOchJag
    Bra tips på sidan. Får ta en provar stund här sedan.

rockbröllop,
    roligt att ha en väska man har gjort själv, den på bikden var ju jätte fin.

Mi-is
    Vilken tur att din M2b hade haft det så kul. Man blir faktiskt rörd över sina vänner som lägger ner så mkt tid ( o pengar ) på att vi skall bli glada.

Tur att vi bjuder igen med forthoppningsvis ett riktigt kul bröllop.

I em skall vi till kyrkan så att våran solist får provsjunga låtarna. Vi kommer att ha "Du är aldrig ensam" samt "Kärleken förde oss samman".

Till mina tärnor gav vi dem var sitt hals-smycke som de kommer att ha på bröllop, men har faktiskt fått lite ide torka vad vi ska ge till Marsalkarna, ger ni något och vad då isf.

• Linda&Magnus

Nej Nej inget regn. men men det kanske verkar så trots vår fina dans. Hade ju varat bra om det höll upp under fotograferingen och när vi står på kyrkotrappen och vid välkommsdrinken..... ja med andra ord hela dagen :)

• Linda&Magnus

Någon som är duktig på att rimma ?????
    Önskar hjälp med ett rim som ska inhehålla
    - att vi vill att gästerna skall skriva i vårna gästbok på ena sidan, lämna sidan mittemot tom för att där ska vi sätta in kortet.
    -Samt att kortet tar de själva med en engångskamera som står bredvid. Snälla hjälp oss :)

• Linda&Magnus

PaNic :
    Precis, exakt. tack så hemskt mycket :)

• Linda&Magnus

Nu, Nu; Nu är det snart våran tur. :)
    Idag skall vi sätta ut bord dokorationen, annar så ska vi bara njuta av att vara tillsammmans. Ha en UNDEBAR dag imorgon. Hoppas att morgondagens väder blir lika vackert som denna(solen strålar här).

Tack för all ovärdelig hjälp vi har fått här. Dagen ros till alla er ! :) :)

• Linda&Magnus

Så nu var man Fru :)
    Det kunde inte blivit bättre. Vi hade en underbar dag och gästerna säger att det var det bästa :)
    Kort kommer så småning om, min bror har sammanställt lite idag, närmare bestämt ca 2200 kort, hi hi, nästa ett kort var 30:e sekund hela dygnet !
    Nu åker vi till Bali imorgon bitti, så jag återkom med bilder efter hemkomsten. '
    Ha det gott så länge.

Svar på tråden 26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)