Inlägg från: Ninno - 79 |Visa alla inlägg
  • Ninno - 79

26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)

aec!
    Himmel så skönt att höra att det finns fler som jag!!! Har varit bra cool och inte stressat upp mig nämnvärt. Men nu börjar tidsångesten att bli starkare och starkare.... HUR ska detta gå!?!?

• Ninno - 79

Snälla, snälla helenekl!
    Kunde jag också få svenska texterna till de låtar du skulle ha på vigseln? Har sååå svårt att bestämma oss vilka solosånger vi vill ha, det enda vi vet är att vi vill ha dem på svenska....
    berndtsson2@hotmail.com

• Ninno - 79

Vi kommer att ha 113 gäster, varav 13 barn. Det är egentligen fler än vi tänkte från början, men det blev så ändå, så nu kör vi järnet med stort bröllop!

helenekl: jag har tyvärr inte fått nåt mail Snälla, försöl igen. Har iofs hittat "From this moment" på svenska, men den andra skulle jag gärna också ha!

Men hörrni! HUR i all världen ska man kunna få ihop en bra bordsplacering?!? Jag tycker det är bland det svåraste och jobbigaste av allt. Men det är ju såååå viktigt att det blir bra!!

• Ninno - 79

Hej på er!
    Jag kan lova att jag blev hippad igår! Med besked!!
    Var på jobbet (började kl 7.30) när telefonen ringde kl 9. De behövde hjälp på akuten- SNABBT!! Jag hinner inte tänka mycket, utan lägger benen på ryggen och springer dit. När jag kommer in i rummet ligger en av mina kompisar i sängen och beter sig mycket märkligt. Precis när jag känner igen henne och hinner tänka att "nej nu jäklar har hon fått sig en rejäl psykos eller nåt" stormar resten av gänget (12 stycken!!) in från toan där de gömt sig... Klockan är nio och jag har uppenbarligen arbetat färdigt för idag....
    Efter ombyte till kängor, nätstrumpor, kortkort kamoflagekjol, reflexväst ocg kamoflagemössa bär det iväg till sjkutbanan. Där har vi tävling och får sjkuta tre olika grenar. Jag vann, naturligtvis, efter en klockren träff med älgstudsaren.
    När vi sjkutit färdigt åkte vi till en kompis moster som är travkusk. Där fick jag snäll göra hästen i ordning och ta plats i sulkyn. Nu blev det åka av! Jag kan tala om för er att det går undan bakom de där kusarna! Jag som ens knappt ridit särskillt mycket i mina dar!
    Hästen tillbaka i stallet, vi i bilarna, och in till stan och Röda Kors marknad. nu ska här säljas medicin, tas blodryck och kännas på magar. Allt till nätta små summor pengar, förståss. Affärerna gick lysande och jag botade många ålänningar från deras krämpor...
    Därifrån till smyckessmedjan. Nu gjorde jag ett halssmycke som föreställde våra initialer. Blev riktigt bra för att vara gjort av en nybörjare! Lite stolt över mig själv.
    En promenad ner till badhuset senare och vi var inne på spat. Ostbricka och en massa dricka, bad och skoj och skratt. När vi var klara blev jag utklädd till -KANIN! Med tjock päls och öron och allt... Blev jättesöt vill jag lova...
    Ut i stadsvimlet igen. Sälja morötter, kaninbajs och kondomer i gästhamnen. turister från världens alla hörn tog snällt emot mig i sina båtar och handlade för glatta livet!
    En middag med ännu mera vin och skoj och skratt och sen ut på krogen avslutade dagen (natten).
    När jag kom hem kl 3 inatt var jag genomsvettig i min kanindräkt (det var vindstilla och 28 grader varmt hät igår). Men jag var såååå nöjd med min dag! trött och sliten, men så lycklig över mina vänner och släktingar!
    Kunde inte ens drömma om en så lyckad möhippa!!

• Ninno - 79

tydligen har kaninen fått lite värmeslag trots allt, med tanke på hur jag stavat, ser jag....

• Ninno - 79

Eppika -och ni andra.
    Ja, jag hade en helt suverän dag. Nu så här några dagar senare går jag fortfarande omkring och fånler och känner mig lycklig över mina tjejer!!

• Ninno - 79

Schema i all ära. Till viss del tror jag det kan vara bra. Men finns det inte lite risk att man blir helt stirrig på klockan då? Istället för att njuta och ta dagen som den kommer?
    jag inser ju naturligtvis att man måste se till att hålla vissa tider, men ändå...??

• Ninno - 79

Ja. Nåt slags schema ska nog jag ha också, just med frsör och fotograf tider och sånt. Har tagit i ordentligt i överkant på det mesta, men ändå. Däremot ska jag nog inte ha nåt schema efter vigseln. Då får allt löpa på i sin gilla takt. Vår kock är så erfaren så hon har koll på när hon ska servera vad, förutom det tänker jag försöka slappna av!
    Men som sagt. Jag menar absolut inte att ifrågasätta eller kritisera schema´n. Jg bara tänkte högt för min egen del.....

• Ninno - 79

Glücklich.
    Som solosånger i kyrkan ska vi ha:

*sång till friheten
    *den här stunden
    *om du var ett hav

Marcherna har vi inte bestämt riktigt ännu..

• Ninno - 79

Nu måste jag bara få beklaga mig lite...
    Har karln på jobb (kustbevakningen), och nu har det visat sig att det varit ett stort bankrån här på Åland. Så nu är min sambo ute på havet och jagar tungt beväpnade rånare!!
    Det känns ju mindre kul att veta att han åker runt och stoppar båtar för att kolla om det kan vara rånarna som är beväpnade med k-pistar och dylika tillhugg....
    SUCK!

Svar på tråden 26 Augustibrudar Tråd nr:o 4aaaa =0)