Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Tips på nagelförlängning i Stockholm runt 500 kr tack!

En fråga om den här Luisa som alla pratar om som verkar ha bra priser... Är det någon som vet om hon är duktig på att arbeta med korta fejknaglar??? Få verkar vara vana vid det nämligen... Tänkte ringa å fråga men är ju alltid kul om man kan höra från oberoende personer oxå...

• pickolina

Ja jag brukar ha ganska korta naglar, även när jag har glasfiber/acryl/gele men bara en av de nagelteknologer jag varit hos har klarat att arbeta med så korta naglar...hon är dock lite dyr.... Det vanligaste är ju att de som har fejknaglar har långa naglar så även de som är vana är oftast inte vana att arbeta med kortare naglar, vilket brukar synas på resultatet....de klarar inte att arbeta med nageln, materialet ordentligt....

Får undersöka saken närmare... Tack tack!.. :)

• pickolina

Tjejen jag var hos sist blev tom irriterad för att jag hade filat ner naglarna så korta...hon kunde inte alls hantera det.... :( Medan tjejen som brukade göra mina naglar förr förstod precis hur jag ville ha det och varför och vid ett tillfälle behövde jag ha dem ännu kortare och det var inga som helst problem för henne.... Så att de är vana och duktiga betyder inte att de är vana vid korta fejknaglar som sagt, då det nog kanske är ovanligare här i sverige... Man ser det dock ofta om man kollar på amerikanska serier, filmer och realityshows....

• pickolina

AH, underbart...då borde det ju inte vara några problem... Vad härligt att höra. Är jätte sugen nu på att fixa naglarna igen.... :D

• pickolina

bumble

Nu handlade inte ditt inlägg riktigt om detta men eftersom du även nämnde detta med längden på naglarna så vill jag bara säga vad mitt problem varit. Hos andra teknologer... Om naglarna blir lite långa gör inte såå mycket, det kan man fila till efteråt precis som du säger... Problemet är att jag filar ner dem väldigt korta och när nagelteknologen sedan ska fylla på materialet så klarar de inte att arbeta med nageln pga att de är vana att arbeta med längre naglar...vilket gör att de inte klarar att göra naglarna snygga...även om de är jätte duktiga på att fixa längre naglar.... Sist fick jag tom nästan en utskällning, för att naglarna var så korta så att hon inte kunde arbeta med dem....och det sytes på resultatet oxå.... :(

Svar på tråden Tips på nagelförlängning i Stockholm runt 500 kr tack!