Inlägg från: orkidè_bruden2007 |Visa alla inlägg
  • orkidè_bruden2007

Vad jobbar ni med?

Jag är utbildad undersköterska men jobbar just nu som personlig assistent (nattjänst)...studerar till arbetsterapeut.....läser även lite kurser vid sidan om varje termin för att så småningom ta en examen inom social omsorg på högskolan

• orkidè_bruden2007

martinsson2be:
    "Noiva; så hemtjänsten är inget riktigt arbete?!

Taskigt för dem som jobbar där; undrar om de vet om det?"

Desto tråkigare är det med folk som ska missförstå andra med flit

Jag tror faktiskt inte att Noiva menade så! Så klart att ett arbete inom hemtjänst är ett riktigt jobb, men är man utbildad som socionom som ändå tar mer än 3 år på högskolan och med studieskulder och allt som man drar på sig så är det väl inte så konstigt att man vill ha ett jobb efter sin utbildningsnivå?

Och för inte tala om lön efter den utbildning som man genomgått!

• orkidè_bruden2007

martinsson2be

Jag misstolkade inte alls, och såg din smiley!

Men jag förstår inte varför du överhuvudtaget retade dig på det hon skrev och det måste du ju ha gjort för annars skriver man inte ironier till svar, eller hur

• orkidè_bruden2007

martinsson2be

Jösses! tycker du börjar spåra ur lite faktiskt!

Jag skrev bara min åsikt!
    Har inte retat mig på dig, bara tyckte det var synd att gå på henne så, med eller utan smiley!

Räcker det som förklaring?

• orkidè_bruden2007

martinsson2be

*skrattar*

men nu får du väl ta och ge dig!

• orkidè_bruden2007

Förresten!!

Om det finns någon mer här som studerar till eller är arbetsterapeut så vore det kul om ni hojtade till

Vore kul att utbyta lite tankar och funderingar om utbildningen

• orkidè_bruden2007

martinsson2be

men snälla lilla vän, det är ju DU som håller på hela tiden!

Har ju redan sagt mitt men du fortsätter ju! Nu har jag inte mer att säga än att be dig åter igen--lägg ner!

Svar på tråden Vad jobbar ni med?