• korall

Paypal

Hej!

Håller på o registrerar mig på paypal, och då kommer frågan upp om jag vill ansluta mig till Expanded Use Program. Är det nån extra tjänst på paypal, eller är det själva betalningsgrejen? O hur gör man sen när man betalar via paypal?

tacksam för svar!

• Svar på tråden Paypal
  • Bridzi

Expanded Use Program vet jag inget om.... gissar att det är nåt tilläggspaket, som man nog kan klara sig utan.
    Enklaste sättet att betala med Paypal är att ansluta sitt visakort till det, då debiteras det på en gång.

• korall

tack för ditt snabba svar!

Då struntar jag i det...

Har redan registrerat mitt visa kort, men sen när jag vinner på ex ebay. går man då inte på paypal.com och för över pengarna där? Typ som när man loggar in på vanliga internetbanken?

• Bridzi

Jo, precis. Men du får då betalnings-info av säljaren!

• M.E.

Det där extended handlar om att man ökar sin "kredit" också... jag har handlat två ggr nu via Paypal och varje gång har min totala möjliga överföringssumma minskat... så jag antar att om man handlar mycket via Paypal så behöver man vara med i deras extended program...
    Det är jätteenkelt att betala sina e-bay varor via Paypal, jag var lite nervös först också, men sen när jag väl vunnit den första auktionen så klickade jag bara på pay-knappen och kom automatiskt in på Paypal (logga in också förstås) och så sen var det bara att godkänna...
    Lycka till med dina inköp...

Svar på tråden Paypal