december 2006
Här är en till....2 decmber är vår dag!
Här är en till....2 decmber är vår dag!
Vi ska gifta oss i Södervidinge kyrka i Skåne och ha festen i Kävlinge. Det ligger ca 1,5 mil utanför Lund
Och ni då?
vi gifter oss 2 dec. Har beställt klänning, gjort inbjudningskorten, bokat kyrka och lokal, och bestämt vilka ringar vi ska ha
vi har också lämnat presentlista på Cervera! var så kul att få gå och välja en massa saker där!!
silvera: vi är inte heller förlovade, och vi har inte berättat för någon (förrutom våra familjer) om bröllopet, så den dagen inbjudningarna kommer ut blir vår förlovningsdag och då ska vi ha ringarna!
sara80: vi önskar oss också presentkort på resor, fritidsresor.
Hur långt innan ska ni andra skicka ut inbjudningarna?
Jaså, vad fick ni betala för fotografen? vi tvekar lite mellan två just nu, den ena är lite dyr tycker jag.
Jag vill gärna ha bilderna på CD så att man själv kan ta fler kopior sen
jag fick hem min klännning nu i veckan...så kul
det är en maggie sottero modell Abigail, köpte den begagnad
Min klänning är också avelbandslös och så tänkte jag ha den i kyrkan. sen på väg till festlokalen ska jag nog bara ha en ljusbeige mockajacka med vit "päls" som jag har, så slipper jag köpa något nytt där. vi ska ju inte vara ute så länge!
Skor kör jag nog med ett par vita stövletter eller nåt...som man kan få användning för igen!
Så bra att höra att ni verkar ha planerat ungefär som mig! Det är ju dem som börjar 2 år i förväg och vi bestämde vårt bröllop i juni ung så jag kände mig lite efter...
jag tycker det är rätt skönt att inte planera för långt i förväg...känner just nu att bröllopet upptar ung. 90% av mitt huvud och jag vet inte om jag hade orkat med att ha det så FÖR länge...
Hönapöna och Malinpalin: var gifter ni er? själv blir mitt bröllop i Skåne
våra inbjudningar kommer ut om ca 2 veckor... så kul! äntligen ska man få börja prata om det med folk!
jag har berättat om det för 3 av mina kompisar. annars är det bara våra familjer och toastmastern som vet! nu är det bara en vecka till jag får prata om det....längtar!!
undrar så vad alla kommer säga!
just nu står det annars lite still i planerandet...håller på för fullt att måla ljuslyktor, ska göra 40 st!
oj jag har inte alls kommit så långt:
Kyrka (de väljer präst och kantor)
Festlokal
Bestämt buffe (ska göra mycket själva)
kollat ringar
inbjudningarna ute
Resa
Resten är ganska planerat men vi har inte bokat allt än
vi har oxkså fixat fotograf idag!