Inlägg från: Lintuvirta |Visa alla inlägg
  • Lintuvirta

december 2006

Hej alla december brudar!

Vi ska gifta oss den 31/12 mot alla odds känns det som för allt går i mot mig.
    Men skam den som gr sig...I dag ringde kyrkan i alla fall så nu är den klar och jag har i dag målat 35 inbjudningskort som ska skickas i morgon.

Lycka till alla!

• Lintuvirta

Halloj Magda84 & hönapöna !

Jag har oxå en idee om cape.Jag har hittat mönster på nätet och ska sy en i lite kraftigare flis tyg, kräm vit med luva och kantad med fusk päls...

Hur låter det?

• Lintuvirta

Jag letade på nätet och hittade denna sida..

hem.passagen.se/mrblues/mantlar.htm

Har test sytt en redan som jag blev nöjd med...En kompis som håller på med rollspel köpte den på en gång..*fnissar*

Vad säger ni?

Vill ha den med luva...

• Lintuvirta

Om du söker på mantlar finns det några svarta liknande...skulle det stå..

*suck* Snabbt och fel...

• Lintuvirta

Halloj!

Hur går det för alla? Jag skulle bara kolla på en klänning i går men när jag var klar hade jag köpt en till mig och en näbbklänning till dottern...Så nu är ring klar klänningar, alla inbjudningar är skickade, kyrkan är klar, foto, mat festlokal + boende för alla gäster...

Nu känns det som jag kan ta det ganska lungt fram till november och njuta av hösten. Men ett litet problem kvarstår...

Jag och gubben har ingensatns att sova på bröllopsnatten. I vårat hus sover alla släcktingar...& alla ställen är stängda där vi bor..Vad gör man? Husvagnen?

Kom gärna med ideer..

• Lintuvirta

Hej igen...

Kul att det är fler som gifter sig på nyår..Har ni haft samma problem som jag att allt är stängt? Så är det i alla fall i mörkaste småland..Lite förvånad är jag , jag är ju en stockholmstjej.
    Då är man ju van att allt är öppet alltid.

Men nu ser det ut som allting är klart..Nu är det bara vänta på att folk hör av sig om de kommer..& det känns skönt.

• Lintuvirta

hönapöna: I sävsjö...själv då?

• Lintuvirta

Det ända som var ledig och inte låg allt för långt bort var Hotell högland i Nässjö. Men dom hade en bröllopssvit med bubbelbad...Låter väll inte helt fel..

• Lintuvirta

Hur går det för alla?
    Börjar ni bli klara med planeringen?

Jag sitter bara och väntar på svar nu fån alla gäster...*fnissar* Det är så spännande..

• Lintuvirta

Vad ska ni ha för blommor i er brudbukett?

Min lilla dotter var med när jag köpte min brudklänning. Självklart provade hon en ursöt näbbklänning oxå som jag köpte lite i smyg samtidigt för hon så gärna ville ha den.Nu har hela familjen varit tvugna att gå dit i omgångar för att hon ska visa upp klänningen.Dom i affären undrar varför vi inte tar hem den...Tänk er själva. Hon kommer att vilja ha på sig den varje dag ända fram till nyårsafton. Hur snygg är den då? *skrattar*
    Barn är underbara....

Svar på tråden december 2006