Inlägg från: hönapöna |Visa alla inlägg
  • hönapöna

december 2006

Hej hej... Här är ännu en decemberbrud!

Vi har bokat kyrka, festlokal och fotograf. Inbjudningskorten är klara och redo att skickas i augusti... Värdparen har sagt jag till att vara med. Klännningen är köpt.

Ja det var nog det mesta hitills.

• hönapöna

Det blir ett smålänskt bröllop! Som tur är kommer vi båda från samma församling så kyrkvalet blev självklart. Jag som alltid har velat gifta mig där.
    Vi bestämde oss i februari, men det tar ju en stund å bestämma sig för vilken festlokal man skall ha, fotograf m.m. Men som tur är så är det inte den här staden så stor så utbudet är inte så stort heller precis. Man är glad om det finns två alternativ...

• hönapöna

Ja att få prata om det har jag längtat oxå efter. Många har ju spekularat om detta så det har varit så svårt att inte försäga sig...

• hönapöna

Iriz och Malinpalin...

Vad långt ni har kommit... måste ta tag i frisör snart å blommor kanske inte heller vore så dumt och kolla upp...

• hönapöna

Nu är alla inbjudningar ute och bröllopet är äntligen officiellt! Äntligen kan jag prata om detta med alla mina vänner. Har varit så jobbigt att försöka hålla det hemligt...
    Skall alla ha cape över klänningen? Någon som har någon koll på priser?

• hönapöna

Magda84
    Jag tror vi sitter på samma problem... Jag vill oxå ha en cape men vet inte riktigt vart jag skall få tag på en. Tycker de är lite väl dyra så jag funderar på att sy en själv...

• hönapöna

Vi gifter oss nyårsafton, vilket är ett datum som många bokar upp ganska tidigt. Därför skickade vi inbjudningarna i mitten av augusti så att gästerna har en chans att komma!

• hönapöna

Lintuvirta

Nej jag har inte upplevt att allt är stängt så att planer gått i lås, trots att även jag gifter mig i mörkaste småland... Var i småland gifter du dig?

• hönapöna

I Vetlanda... Inte så värst långt ifrån varandra...

Svar på tråden december 2006