• Lillloppan

10 Juni-2006, Vilken Dag!

Gud vilken härlig dag det va! Strålande sol och klarblå himmel hela dagen.
    Jag vaknade klockan 8.30 effter att bara ha såvit ca en timma under natten. Va inte nervös ett dugg och inte trött heller. Konstigt!
    Klockan 9.30, effter en lång dusch och en härlig gröt fruckost, promenerade jag och min tärna i väg till Hårfrissan. Hon Bjöd oss på Jordgubbs cider och Jordgubbar och skulle sedan fixa håret på mig, tärnan och min mamma. Det va så mysigt och vi blev ricktigt pamprade. Vid 12 tiden kom Pappsen förbi med buketterna och hårblommor som han hade hämtat hos floristen. Nu började det att närma sig men ändå var jag inte ett dugg nervös. Effter att alla vi tre va klara och hade lirkat på oss våra vackra klänningar så kom en JÄTTE limosine och hämtade oss på salongen. Tärnan, min mamma, pappa, bror och jag åkte till kyrkan där gästerna redan hade satt sig och min blivande väntade framme vid altaret. Effter att våra mammor hade tänt förenings ljusen på altaret vandrade min tärna in tillsammans med best mannen. Musiken tystnade och OJ! OJ! va mitt hjärta började att bulta där jag stod ensam med min pappa i ingången till kyrkan. Där kom nervositeten och Tam tam ta ta, startade brudmarchen. Min man stod vid altaret och fick tårar i ögonen då min far ledde fram mig till honom. Min pappa lyffte bak slöjan och kysste min kind. Min man och jag tog varandras händer och så va vigseln i full gång. Helt underbart va det. Min syster och bästa vän läste varsin bit ur bibeln och vår solo sångare som hade den mest otroliga röst sjöng From this moment och Kärleken förde oss samman. Inte ett öga va tort!

Sedan var det ju det här med ris!
    Mycket ricktigt, effter att vår Best man hade sagt -Låt mig presentera för första gången Mr och Mrs pinelli, va vi helt täckta i ris kunde nästan kokat risgrynsgröt till brunch dagen efter med allt ris som hamnade i hår och underkläder.

Vi lämnade våra gäster och åkte på fotografering i ca 1 timma sedan kördes vi till Skansen Kronan där vi hade vår Bröllops fest. Oj, va underbart det va. När vi kom fram blev vi serverade champange i våra "speciella" Mr & Mrs glas. Effter detta följde en fantastisk 3 rätters middag med underbara tal och lekar. Gästerna roade oss hela kvällen med att klinga i glasen och stampa i golvet vilket betydde att vi stod på våra stolar och pussades eller satt under bordet och pussades. JA många pussar blev det
    Våra toast masters hade också gjort ett hjärta av trä med hål i där alla våra gäster fick plasera ett ljus med en lyck önskning till oss. Jätte vacker idee tyckte vi.

Effter middagen blev det bröllopsvals och tårta med kaffe och avec. Sedan bjöds det till öppen bar och dans natten lång och när klockan va 2.30 på morronen så sparkades vi ut och blev tagna i taxi till Radisson Hotell på Drottningtorget. OJ!!! Vilken svit. Vi hade ett stort härligt badkar i rummet och champange och jordgubbar. Ja och sedan va det slut på historian
    Inte ricktigt men i alla fall för allmenheten.

Allt var över alla förväntningar och vi kunde inte ha haft en bättre dag. Vår fotograf förevigade hela dagen igenom att fotografera och vår videograf igenom att filma hela vigseln.
    TACK!!!! alla här på BT som har lämnat sådanna otroliga tipps och hjälpsamma komentarer! STOR kram till er alla!

Om ni vill se bilder så finns det på
    quirbach.se
    Det är heldags fotografierna från omvandling till Ljus hjärtat.

• Svar på tråden 10 Juni-2006, Vilken Dag!
  • Lillloppan

Oj! sorry! Det är de tre sidorn från min förvandling hos frissan fram tills pussen under bordet.

• Lillloppan

Ja det var värkligen HELT otroligt! Över alla förväntningar. Tycker absolut att man borde gifta sig minst en gång om året (med samma person förståss) då det va helt underbart och roligt .

Svar på tråden 10 Juni-2006, Vilken Dag!