• zilv3r

vårt sexliv

Hej på er!
    Jag är lite fundersam, jag har vart tillsammans med min pv i ca 1.5 år. Vårt sexliv har generellt varit jätte bra, speciellt den senaste tiden. Men trots att det har vart riktigt bra och är det så är det en sak som stör mig. Han vill inte längre "gå ned på mig", ber jag om det vill han inte göra det och jag vet inte vad jag ska göra? Han säger att han tycker jag kan anstränga mig mer då vi har sex att komma. Tidigare bad jag hnm att gå ned mig väldigt ofta, typ jämt och det har visat sig att han tog illa upp av det, han kände sig otillräcklig. Det kan jag förstå men nu ber jag inte om det jämt och han behöver aldrig be om att jag ska gå ned på hnm.
    What to do?

• Svar på tråden vårt sexliv
  • Malin22

vad jobbigt! vet varför han inte vill gå ner på dig? det borde ju vara självklart om du gör det på honom tycker jag, tjänster och gentjäntster liksom , han kan ju inte klaga på att du inte kommer om han inte vill göra det som du vill. det han signalerar när han vägrar är ju att han tycker illa om den delen av dig eller ngt och vem kan komma med ngn som beter sig så??

• viktualia

hm... vet att sånt här är himla svårt att prata om... men du kanske måste försöka i alla fall.. Eller visa praktiskt genom att ta befälet i sängen och instruera honom hur han kan få dig att njuta.. det gjorde jag när jag tyckte att min m2bs och mitt sexliv gick på rutin samt att jag inte kom i samband med sex. Först tränade jag på egen hand upp tekniken och sedan instruerade jag honom - utan speciellt många ord.

• Swing

Lite ovidkommande och jag ber trådstartaren att inte ta illa upp! Men jag tycker "att gå ned/ner på" är ett ganska förskräckligt uttryck. Vad är det för fel på slicka och suga???

• picachu

...eller fellatio och cunnilingus, hehe!

• pickolina

ÖH, ska du vara tvungen att be om det????? De killar jag varit med gör det automatiskt.... Det ska man väl inte behöva be om???? Hmmm, ta dig en allvarlig diskussion med honom, när ni inte är en en sexuell situation. Försök ta reda på orsaker, gillar han det helt enkelt inte, är det något du kan göra för att han ska gilla det, tror han helt enkelt att han är otillräcklig osv osv....

En annan fråga då, ger du honom oralsex jämt och spontant???? Om inte så har du inte så mkt att komma med tycker jag.... Man måste ge för att få liksom....

Att han tar illa upp verkar fånigt tycker jag.... Mitt ex tog aldrig illa upp av att jag bara kunde komma när han sl*ckade mig...han visste att jag fungerar så och älskade att få tillfredsställa mig helt enkelt....

• pickolina

Sorry, läste ditt inlägg igen och du skriver ju att du ger honom oralsex så.... Hmmm, han har en poäng i att du själv måste se till att göra det skönt för dig och anstränga dig osv... Men för det ska han ju inte strunta i att göra det skönt för dig och förvänta sig att du tar hand om det så att han slipper... :( Om han tar illa upp och känner sig otillräcklig för att det inte räcker för dig utan att han ger dig oralsex...vad menar han då, menar han att det skulle räcka med själva penetretriringen då eller??? I sådana fall vet han nog inte så mkt om hur tjejer fungerar... Du kanske får upplysa honom! ;)

• pickolina

Förresten, har du testat vad som händer om du inte ber om det på ett tag.... Kanske han vill få göra det spontant, utan att känna att du kräver det hela tiden...att det är just den biten som får honom att känna sig otillräcklig...

En tanke bara!..

• S-T

Jag reagerar mer på att han anser att du ska anstränga dig mer, än att han inte vill slicka dig. Varför tycker han så? Vad är det du ska göra? Hur ska du anstränga dig?

Och dessutom... att du bett honom om det så ofta måste ju betyda att du verkligen gillar det han gör och att det känns jätteskönt! Vad är det för fel på det?

• pickolina

S-T

Jo men om hon tjatar om det jämt kanske han känner att inget annt han gör duger för att tillfredsställa henne... Å det är nog ingen kul känsla. Om hon slutar be om det så kanske han kommer göra det automatiskt, för att han vet att hon verkligen gillar det. Man måste skilja på att be om något och att tjata om något och att tjata om något ger alltid en negativ verkan till slut.

Jag håller med om att TS ska undersöka vad han menar med att hon ska anstränga sig mer. Är det han som är lat/ointresserad av att göra jobbet eller är det så att hon kanske är väldigt inaktiv?!

• H27

Min pojkvan ger mig nastan aldig oralsex, kanske 2ggr pa ett ar eller nat. Jag ar van att killar gor det utan att man behover be om det. Med min nuvarande fragade jag nar jag markte att han inte gjorde det sa ofta om han hade nat emot det och det sa han att han hade. Han har dock inte sagt vad. Och jag har bara struntat i att fraga mer och vant mig vid att aldrig fa oralsex. :(
    Jag utfor oralsex pa honom spontant och han tycker om det.
    Kanske borde ta upp det igen....usch allt kanns sa jobbigt just nu....

Att saga 'Ga ner pa ar val' egentligen bara svengelska, 'go down on' sager man ju pa engelska. Ar val darfor folk anvander det kanske.

• H27

Ville lagga till att en av anledningarna att jag inte tagit upp det igen ar att jag kanner mig som att han kanske tycker att jag luktar/smakar illa, for mycket har....inte vet jag....

• pickolina

H27

Vad trist! För mig skulle det inte fungera att vara med en sådan kille... Det skulle ju innebära att jag aldrig fick org*sm, i princip.... Uteslutet! Prata med dig pojkvän igen. Klart man inte kan tvinga någon som inte gillar det men det kanske är en anledning som ni kan lösa tillsammans!

• pickolina

H27

Förstår att det kanske känns känsligt att ta upp men det gäller ju din framtid, ditt framtida sexliv, om du ska fortsätta med denna man!

• pickolina

H27

Dessutom, skulle det vara så att det hänger på lukt, smak eller hår osv så är väl det egentligen en positiv sak för då kan ni fixa problemet så att du får oralt i framtiden... Är han osäker på hur man ska göra kan ni ju fixa det oxå... Det jobbiga blir ju om han helt enkelt inte gillar det och aldrig gjort, då är det svårare att fixa och då riskerar du att få leva så med denna man... :(

• H27

Pickolina, Ja, jag vet att jag borde ta upp det. Men det ar bara att vi har haft valdigt mycket diskussioner om diverse saker den senaste tiden, sa det kanns drygt att ta upp annu en sak.
    Vi ar uppvuxna med olika kulturer och har olika traditioner, sa vi har haft manga krockar. (Vet inte om du last min trad om strippklubb pa svensexor?) Far se hur manga krockar vi klarar av....

zilv3r,
    Forlat menade inte att sno din trad. Ville egentligen bara saga att det finns fler som har problem med att fa oralsex av sin pojkvan. Har dock inte manga rad att komma med som du ser...

• pickolina

H27

Nej jag har inte läst den tråden men förstår vad du menar, kanske inte är läge just nu... Men det är nog inte bra att strunta i att ta upp det heller. Om du planerar att leva med denna man så vill du väl ha ett bra förhållande och ett bra sexliv menar jag?! Hur som helst så kan ju bara du veta när det känns bra att ta upp det och om det känns bra att ta upp det eller om du känner att du obekymrat kan leva med situationen som den är.

Önskar dig och även TS (så klart) lycka till!

• zilv3r

Tack så mycket för alla era svar. Ska försöka prata med hnm och inte när vi har sex.

•  Miss Cee

Måste bars säga att jag tycker att kommentaren att "Han säger att han tycker jag kan anstränga mig mer då vi har sex att komma." är hysteriskt korkad. Det kan ju bara rimligen inbegripa att han
    1. Tycker att du ska göra hela jobbet själv
    2. Mer eller mindre tror att har har en magisk knapp som du bara struntar i att använda, och att du håller emot och struntar i att få en orgasm
    3. Tror att det är normalt att tjejer får orgasm av bara penetration

Oavsett vilken är han korkad.

Bra sex tycker jag karaktäriseras av att den andre gör sitt bästa för att du ska få orgasm, och att du själv fokuserar mer på den andres njutning. Då menar jag absolut inte att man ska låta bli att vara aktiv, eller att man inte ska anstränga sig för att instruera och visa vad jag vill ha och behöver för att komma. Men själva jobbet är det ta mig 17 den andre som ska stå för, annars kan jag ju lika gärna ha sex själv!

Varför är det okej för honom att ta emot något han inte bjuder på? Han verkar vara väldigt ego...

• Fru Enarsson

Förklara för honom att i munnen frodas betydligt mycket mer bakterier än underlivet och jag antar att ni kysser varandra?!!

• Kickit

Dels har man ett eget ansvar för sin orgasm, dels har man ansvar för varandras. Eller ja, ansvar och ansvar, men jag anser att man har lika stor skyldighet gentemot sig själv som sin partner att främja det sköna :) vill han inte ge dig oralsex tycker jag INTE du har rätt att beordra det ändå. Själv trivs jag inte med det utan sysselsätter oss på annat sätt. Div. leksaker och händer och läppar överallt, finns ju så mycket mer som ger orgasm än just oralsex.

Svar på tråden vårt sexliv